Preşedintele Comisiei de Învăţământ din Camera Deputaţilor, Natalia Intotero, a declarat miercuri că planurile-cadru şi curricula şcolară trebuie să aibă în centrul lor elevul, societatea, dar şi ‘realităţile actuale’. ‘Cred că aceste planuri-cadru şi curricula şcolară în general trebuie să aibă în centrul lor elevul şi societatea. (…) Cred că este recomandat să avem în vedere realităţile de astăzi. Elevii au un ritm de învăţare accelerat, absorb informaţiile diferit, există alte posibilităţi tehnologice’, a spus Intotero, în cadrul unei dezbateri organizată la Parlament. Natalia Intotero a afirmat că toate profilurile de învăţământ sunt importante. ‘Elevii au deprinderi diferite, în funcţie de personalitatea, dar şi de talentul fiecăruia. Unii au înclinaţie spre filiera teoretică, alţii spre învăţământul profesional. Toate sunt la fel de importante şi trebuie să fim preocupaţi de toate în egală măsură. Statisticile actuale, din păcate, nu sunt de partea noastră. Spre exemplu, România are a treia cea mai mare rată a abandonului şcolar din UE. Totodată, testele PISA plasează elevii de 15 ani din România pe ultimele locuri din UE. Tocmai de aceea trebuie să fim deschişi şi să găsim soluţii relevante’, a mai arătat Intotero.