Mai mulţi deputaţi PSD propun, într-o iniţiativă legislativă depusă la Parlament, introducerea educaţiei financiare în învăţământul preuniversitar. Proiectul de modificare a Legii educaţiei naţionale prevede că, pe lângă alte competenţe, curriculumul naţional pentru învăţământul primar şi gimnazial să cuprindă şi competenţe financiare. Printre atribuţiile centrelor comunitare de învăţare permanentă la nivel local va fi şi aceea de a oferi servicii educaţionale pentru copii, tineri şi adulţi prin programe de educaţie antreprenorială şi financiară, mai prevede textul. În termen de 90 de zile de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Ministerul Educaţiei va elabora programa şcolară conform acestor prevederi. ‘Iniţiativa legislativă are drept scop introducerea educaţiei financiare în învăţământul preuniversitar, alături de educaţia antreprenorială. Introducerea educaţiei antreprenoriale în şcoli reprezintă un aspect de natură a încuraja spiritul antreprenorial de la vârste cât mai fragede. Stimularea educaţiei antreprenoriale este o prioritate peste tot în lume, iar România se aliniază astfel trendului global. Totuşi, trebuie să recunoaştem că nu toţi absolvenţii vor deveni antreprenori, dar toţi vor avea nevoie de cunoştinţe de bază cu privire la gestionarea unui buget propriu. De aceea, propunem introducerea, alături de educaţia antreprenorială, a educaţiei financiare’, se arată în expunerea de motive a proiectului. Iniţiatorii susţin că ‘orice elev trebuie să cunoască la finalul celor 12 clase care este diferenţa dintre un activ şi un pasiv, cum funcţionează creditele (creditul ipotecar, creditul de nevoi personale, leasing-ul), care este diferenţa dintre un card de credit şi un card de debit, ce înseamnă un IFN şi cum funcţionează creditele acordate pe termen scurt’. De asemenea, elevii ar trebui să cunoască care este importanţa economisirii, alături de câteva elemente de bază cu privire la modul în care se poate investi pe bursă, mai consideră iniţiatorii.