Primele imagini cu segmentele tablierului care vor forma calea de rulare a Podului suspendat peste Dunăre au apărut în spaţiul public, fiind postate pe contul de Facebook destinat acestui obiectiv major, care reprezintă cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Administratorii contului Pod Suspendat Brăila au postat câteva imagini în care se poate vedea cum patru macarale cară în tandem un astfel de segment de pod, operaţiunea reprezentând, potrivit declaraţiei ing. Viorel Eşanu, responsabil cu monitorizarea lucrărilor podului, mutarea unor module din Şantierul Naval Brăila, unde se construiesc, în Şantierul Naval Galaţi, având în vedere că la Brăila nu mai există spaţiu pentru depozitarea lor. ‘Segmentele tablierului se construiesc în Şantierul Naval Brăila. Mare parte din segmentele tablierului se află depozitate în Şantierul Naval Brăila, dar pentru că nu au mai avut spaţiu de depozitare au fost duse şi într-o altă locaţie, respectiv pe Şantierul Naval Galaţi. Lungimea unui segment de tablier este de 25 metri, fiecare având o greutatea de 250 de tone. În total vor fi 80 de segmente, care vor fi sudate între ele şi vor forma calea de rulare a podului. În ceea ce priveşte stadiul lucrărilor, pilonii au fost finalizaţi, iar acum se montează grinzile de rigidizare. În blocurile de ancoraj, lucrările sunt la fel foarte avansate, sperăm noi ca, din martie, să înceapă efectiv lansarea cablurilor. Ridicarea segmentelor de tablier se va face după ce vor fi lansate cablurile de susţinere’, a declarat, pentru AGERPRES, Viorel Eşanu. Potrivit ing. Viorel Eşanu, turnurile de susţinere a celor două cabluri, construite pe cele două maluri ale Dunării, în judeţele Brăila şi Tulcea, sunt deja gata şi au o înălţime de 192 metri, fiind cele mai înalte construcţii din România. Firele de oţel care se vor împleti şi vor forma cele două cabluri de ancoraj de la Podul suspendat peste Dunăre vor avea o lungime de 81.000 de kilometri, ceea ce înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori. Cablurile cu ajutorul cărora se va realiza suspendarea Podului peste Dunăre au o greutate de peste 6.700 tone, sunt produse de o companie japoneză şi au o garanţie de 120 de ani. Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, 18 luni fiind alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie. Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 km, care vor face legătura cu podul. Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 metri, dintre care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 metri pe malul dinspre Brăila şi 364 metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii. Lăţimea totală va fi 31 metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.