Tribunalul Prahova a dispus, joi, suspendarea executării unei hotărâri a Consiliului Judeţean (CJ) privind desfiinţarea Direcţiei de Pază din subordine, după ce angajaţii acesteia au atacat în Contencios Administrativ decizia CJ. Potrivit portalului instanţelor de judecată, Tribunalul a admis cererea formulată de 19 angajaţi ai Direcţiei de Pază şi a suspendat executarea efectelor hotărârii CJ nr. 2/27.01.2021 până la pronunţarea instanţei de fond asupra acţiunii în anulare a acesteia. Decizia pronunţată joi poate fi atacată cu recurs în termen de cinci zile de la comunicare. În data de 27 ianuarie, CJ Prahova a adoptat două proiecte privind desfiinţarea unor direcţii şi externalizarea serviciilor aferente, preşedintele Iulian Dumitrescu anunţând că prin acest demers vor fi realizate economii care vor fi folosite pentru investiţii. Astfel, aleşii judeţeni au aprobat proiectele privind desfiinţarea, din data de 31 martie, a Direcţiei Judeţene de Pază şi a Direcţiei Judeţene de Protecţia Plantelor şi de Întreţinere a Drumurilor Judeţene Prahova, acestea având, conform datelor cuprinse în documentele aferente proiectelor, 159 de posturi, din care 24 funcţii publice şi 135 de natură contractuală, şi, respectiv, 59 de posturi de natură contractuală. ‘Motivul adoptării proiectului de hotărâre în cauză – în scopul gestionării eficiente a resurselor financiare limitate şi a reducerii cheltuielilor de personal, care în prezent presupune costuri ridicate, cât şi pentru îmbunătăţirea modalităţii de prestare a serviciului de pază pe criteriul eficienţei economice. (…) Acest demers determină o economie la bugetul judeţului pentru anii 2021-2024 în sumă de circa 46.272 mii lei, respectiv 11.568 mii lei anual’, se arată în proiectul referitor la desfiinţarea Direcţiei de Pază. Preşedintele CJ, Iulian Dumitrescu, a anunţat că intenţia autorităţii este de a externaliza acest serviciu iar în caietul de sarcini va fi prevăzută cerinţa ca firma care va câştiga paza obiectivelor judeţene să preia integral agenţii care rămân fără loc de muncă prin desfiinţarea direcţiei în cauză. Acelaşi scenariu de lucru ar urma să fie aplicat şi în cazul Direcţiei Judeţene de Protecţia Plantelor şi de Întreţinere a Drumurilor Judeţene Prahova, conform proiectului supus aprobării. ‘Prin această externalizare se valorifică la un nivel superior capacitatea administrativă a judeţului Prahova, aşa cum este ea definită la litera o) a art. 5 din Codul administrativ. Acest demers determină o economie la bugetul judeţului pentru anii 2021-2024 în sumă de circa 30.416 mii lei, respectiv 7.604. mii lei anual’, menţionează sursa citată. Iulian Dumitrescu a precizat că banii economisiţi prin desfiinţarea celor două direcţii vor fi folosiţi pentru investiţii. Pe rolul Tribunalului Prahova se află mai multe acţiuni introduse de angajaţi ai CJ care contestă demersurile conducerii instituţiei privind restructurarea aparatului propriu şi reorganizarea. Pe 13 noiembrie 2020, CJ Prahova a aprobat o hotărâre privind reorganizarea şi stabilirea numărului de posturi pentru aparatul de specialitate al instituţiei şi aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a regulamentului de organizare şi funcţionare ale acestuia. Ulterior, CJ a emis un comunicat de presă în care anunţa că aparatul propriu va fi redus, la propunerea preşedintelui Iulian Dumitrescu, cu 101 posturi. Patru angajate ale CJ Prahova au obţinut, pe fond, suspendarea executării HCJ 140/13.11.2020 până la pronunţarea instanţei de fond asupra acţiunii în anulare a acesteia. Decizia pronunţată de Tribunal este executorie de drept. Aceasta a fost atacată cu recurs de CJ Prahova.