Primarul municipiului, Ştefan Ilie, se declară mulţumit de aplicaţia Tulcea City Report lansată la finele anului trecut, dar nu şi de modul în care reprezentanţii autorităţii locale comunică cu publicul prin intermediul acesteia. La finele şedinţei Consiliului local al municipiului Tulcea, el a răspuns unei interpelări a reprezentantei USR, Tatiana Haliţ, care a susţinut că a primit răspunsuri contradictorii prin intermediul aplicaţiei, dar şi răspunsuri cu greşeli gramaticale. ‘Nu se poate să dai asemenea răspunsuri. Mi se pare o bătaie de joc şi o lipsă de responsabilitate’, a menţionat consiliera locală USR. În replică, primarul municipiului Tulcea a declarat prin aplicaţie au fost înregistrate 1.345 de petiţii, dintre care 141 sunt încă în lucru şi a menţionat că unele direcţii ale instituţiei au oferit răspunsuri false, din cauza lipsei de pregătire, a ineficienţei sau a unui volum mare de lucru pe fondul lipsei inventarului domeniului public. ‘Săptămâna trecută vreo 50 de petiţii primite de Direcţia de Întreţinere şi Administrare a Patrimoniului erau date ca rezolvate, dar ele erau nerezolvate. Când nu se poate da un răspuns, să spună că e în lucru măcar’, a declarat presei primarul Ştefan Ilie. El a mai spus că aplicaţia Tulcea City Report a fost creată pentru probleme punctuale şi că pentru a răspunde petiţiilor primite va suplimenta personalul în cazul direcţiilor care nu reuşesc să comunice informaţii corecte. ‘Oamenii merg spre problemele lor fundamentale. Ei vor să rezolvăm strada Mahmudiei. Acolo vor schimbarea pietrei cubice, trotuare, dar îmi e foarte greu să fac aceste lucruri într-un timp atât de scurt’, a mai spus primarul Ştefan Ilie. La finele anului trecut, Primăria municipiului a anunţat ultimele teste ale aplicaţiei Tulcea City Report, prin care contribuabilii nemulţumiţi de administraţia publică locală pot transmite în timp real persoanelor responsabile problemele cu care se confruntă. Aplicaţia gratuită poate fi accesată de pe orice tip de telefon, are drept obiectiv îmbunătăţirea comunicării dintre autoritate şi contribuabili şi îi va ajuta pe angajaţii administraţiei să răspundă petenţilor, dar şi să prioritizeze problemele oraşului. Încă de la preluarea mandatului, Ştefan Ilie s-a declarat nemulţumit de modul în care angajaţii societăţilor din subordinea Primăriei şi a unor direcţii care aparţin instituţiei publice răspund la petiţiile contribuabililor.