Eliberarea certificatelor de atestare fiscală, înscrierea şi radierea autoturismelor pentru persoane fizice şi juridice se pot face şi la ghişeele Direcţiei de Impozite şi Taxe Locale Sector 5, nu doar online, a declarat vineri, pentru AGERPRES, Monica Niculae – inspector superior la DITL Sector 5. Ea a precizat că, din 16 martie 2020 şi până în prezent, aceste operaţiuni au putut fi realizate doar online având în vedere pandemia de COVID-19. ‘După ce s-a terminat starea de urgenţă, persoanele în vârstă, cele care nu puteau accesa sistemele informatice şi-au exprimat nemulţumirea, doreau să revină la ghişee şi să îşi ia în format fizic aceste certificate de atestare fiscală. (…) Sunt foarte mulţi contribuabili, mai ales persoane juridice, care preferă comunicarea online în continuare şi sunt şi persoane fizice care preferă comunicarea online’, a spus Monica Niculae. Potrivit acesteia, contribuabilii persoane juridice pot depune solicitări la ghişeu la sediul DITL din str. Mihail Sebastian nr. 23, iar persoanele fizice la cele din Piaţa Naţiunilor Unite nr. 3 – 5 şi Piaţa Mihail Kogălniceanu nr. 8. Ea a menţionat că unele întârzieri în eliberarea de acte online au apărut şi din cauza identificărilor video online ce trebuie realizate la crearea unui cont. Potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 5, directorul executiv al DITL, Ionuţ Daniel Perniu, a dispus ca documente precum certificate de atestare fiscală, înscrierea şi radierea autoturismelor să fie eliberate şi în format fizic pentru persoanele fizice şi juridice care se prezintă la ghişeele instituţiei, nu doar online, prin intermediul platformelor Avansis şi ConectX, iar în urma sesizărilor venite din partea cetăţenilor sectorului a impus angajaţilor să respecte legile în vigoare şi să soluţioneze solicitările de acte administrative fiscale venite din partea contribuabililor într-un timp cât mai scurt. Astfel, Direcţia de Impozite şi Taxe Locale a Sectorului 5 va elibera acte administrative fiscale în termenele legale prevăzute de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, respectiv în cel mult două zile lucrătoare pentru certificatele de atestare fiscală şi în 45 de zile de la înregistrare pentru cereri/declaraţii contribuabili. Petiţiile transmise instituţiei pe adresa petiţii@ditl5.ro se vor soluţiona în 30 zile de la data înregistrării, conform prevederilor din OG 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor. Certificatele de atestare fiscală necesare în relaţia cu notariatele publice se eliberează doar la solicitarea notariatului pe adresele de email constatare1@ditl5.ro şi constatare2@ditl5.ro. În cazul înstrăinării mijloacelor de transport deţinute de persoanele fizice nu este necesară eliberarea certificatelor de atestare fiscală, viza REMTII aplicată pe contractul de vânzare-cumpărare depus ca anexă la declaraţia privind scoaterea din evidenţa fiscală înlocuind acest certificat, precizează sursa citată. Termenul de eliberare este de până la 45 zile de la data depunerii actelor, în funcţie de volumul solicitărilor adresate serviciilor de constatare şi impunere persoane fizice. Contribuabilii persoane juridice pot formula/ depune solicitări atât la ghişeu în sediul Mihail Sebastian nr. 23, cât şi prin intermediul platformelor de comunicare la distanţă www.public.ditl5.ro (Avansis) pentru solicitări care vizează obţinerea certificatelor de atestare fiscală, depunerea declaraţiilor de impunere mijloace de transport/ imobile şi www.conectX.net (ConectX) pentru orice solicitare care vizează activitatea instituţiei, a adăugat autoritatea locală.