Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a prezentat, miercuri, stadiul de implementare a 8 proiecte de infrastructură aferente regiunii Oltenia, subliniind, între altele, că pe 80% din lungimea proiectului drumului expres de la Craiova la Piteşti se lucrează fără restricţii şi totodată timpul parcurs cu trenul pe calea ferată Bucureşti-Craiova ar urma să fie redus cu 40 de minute, la finele acestui an.
‘E vorba de 6 proiecte de infrastructură rutieră şi 2 de infrastructură feroviară. În primul rând, drumul expres Craiova-Piteşti. (…) Se deblochează integral lotul I, lotul I este cel dinspre Craiova, primii 17 kilometri, e semnat de vreo doi ani de zile, dar, din păcate, traseul se suprapunea cu un câmp de sonde de 8 kilometri unde nu s-a lucrat, mă rog, a trebuit mutat traseul şi pe noua locaţie nu exista terenul achiziţionat de stat. Am dat autorizaţie de construire pe 5 din acei 8 kilometri lipsă luna trecută, acum am făcut exproprierea pentru ultimii 3 şi în 30 zile, conform normelor legale, când va fi emisă decizia de expropriere putem da autorizaţia de construire, astfel încât constructorul poate lucra pe toţi acei 17 kilometri ‘, a declarat Cătălin Drulă, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.
Ministrul a explicat că lotul II din drumul expres Craiova-Piteşti este în construcţie şi ‘va fi finalizat la sfârşitul acestui an, încă 40 de kilometri’, iar pe lotul III a fost emisă autorizaţie de construire săptămâna trecută.
‘Deci, practic, pe 80 % din lungimea acestui proiect de la Craiova la Piteşti se lucrează fără restricţii. Pentru ultimul lot, cel dinspre Piteşti, lotul IV, am desemnat câştigătorul, care e a aceeaşi firmă de pe loturile II şi III, numai că s-au introdus nişte contestaţii săptămâna trecută şi aşteptăm rezolvarea lor, după care putem rezolva şi acolo contractul’, a precizat Drulă.
Ministrul a adăugat că miercuri dimineaţă la Compania de Drumuri s-a semnat contractul pentru proiectarea studiului de fezabilitate şi proiectului tehnic pentru Drumul expres Craiova-Târgu Jiu.
‘E un proiect super important pentru Oltenia, pentru zona de vest a Olteniei, pentru Târgu Jiu, trece chiar şi dincolo de munţi, pentru că de la Petroşani, după ce treci Valea Jiului (…), te înscrii pe acest drum expres de în jur de 100 de kilometri şi intri în reţeaua de drumuri rapide, deci practic reţeaua de drumuri rapide se extinde până la Târgu Jiu. Asta ajută şi spre zona de nord-est a judeţului Mehedinţi, zona Baia de Aramă, tot bazinul Gorjului şi va duce la dezvoltarea acestei zone. E un contract din generaţia de proiecte care sunt pregătite complet înainte de a fi lansate în licitaţie ‘, a declarat Drulă.
Al treilea proiect, a adăugat el, este centura municipiului Târgu Jiu.
‘Este un proiect care a început în 2014, dacă nu mă înşel, e la stadiu de nişte lucrări abandonate de vreo 3-4 ani de zile şi vestea bună este (…) că ordinul de începere a lucrărilor a fost emis, cu un nou constructor, s-au reluat lucrările şi la anul va fi gata, varianta de ocolire îi spune tehnic, centura Târgu Jiu îi spune lumea’, a completat el.
Un al patrulea proiect, a spus ministrul, este drumul rapid Craiova-Lugoj.
‘Craiova – Filiaşi – Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane – Caransebeş – Lugoj. Deci, practic, drumul rapid şi eu îi spun drumul rapid pentru că va fi autostradă sau drum expres ca profil, adică 22 sau 26 de metri pe diferite secţiuni (…), este una dintre legăturile foarte importante peste Carpaţi de care avem nevoie şi este în special importantă pentru Oltenia, pentru Dolj, pentru Mehedinţi, pentru zona de Olt, pentru zona de sud a ţării’, a completat Drulă.
El s-a referit şi la un alt proiect, respectiv Centura Craiova sud, care se află în licitaţie pentru construcţie.
‘Pe 19 februarie a fost lansată licitaţia, iar la finalul acestei luni vom avea şi ofertele depuse, e un proiect de 10 kilometri’, a explicat el.
Al şaselea proiect, a menţionat Drulă, este Defileul Jiului, pe DN 66, între Târgu Jiu şi Petroşani.
‘Acum 3 săptămâni – şi acolo a fost un contract care e abandonat de câţiva ani – au început lucrările pentru construcţia unui pod nou peste Jiu şi a unei parcări în apropierea mănăstirii Lainici, un obiectiv turistic şi cultural-religios extrem de important, unde se aglomerează pentru că e un loc unde vin foarte mulţi oameni şi se bloca traficul şi cu această parcare se va rezolva şi fluidizarea în acea zonă’, a afirmat Drulă.
Ministrul s-a referit şi la două proiecte pe calea ferată care vor deservi zone din Oltenia.
‘Pe calea ferată ne-am propus pentru acest an şi am dat sarcină companiei CFR S.A., companie care gestionează infrastructura feroviară, să rezolve restricţiile şi limitările de viteză dintre Bucureşti şi Craiova. Între Bucureşti şi Craiova, un tren de persoane face 3 ore şi jumătate acum, de unde, în anii ‘ 80, făcea 2 ore şi asta nu mai poate continua aşa. Au obiectiv să rezolve anul acesta cât mai multe din restricţii, şi-au asumat că vor reduce cel puţin 40 de minute din acest timp, pentru că unele lucrări se întind şi pentru anul următor, iar mai departe, de la Craiova la Caransebeş, deci, practic, parte din linia Craiova – Timişoara, să finalizăm anul acesta studiul de fezabilitate pe coridor european, iarăşi reconstrucţie, tuneluri, al doilea fir, pentru că este linie simplă’, a mai spus ministrul.