Spitalul Municipal Timişoara împreună cu administraţia locală derulează un proiect de dotare a unităţii spitaliceşti în contextul pandemiei de COVID-19, care urmăreşte scăderea timpului necesar pentru evaluarea şi diagnosticul pacienţilor infectaţi cu SARS-CoV-2, dar şi a celor non-COVID, precum şi creşterea calităţii actului medical şi asigurarea unei protecţii adecvate a personalului împotriva infectărilor.
Managerul de proiect, dr. Olimpia Oprea, fost manager al Spitalului Municipal Timişoara, a precizat, marţi, că finanţarea se asigură integral din cheltuieli eligibile (FEDR).
Valoarea totală a proiectului este de aproape 30 de milioane de lei, cu TVA inclus, din care se achiziţionează echipamente de protecţie, materiale sanitare, echipamente medicale şi cheltuieli salariale management proiect.
Obiectivul general al proiectului este asigurarea capacităţii adecvate de îngrijire şi tratament a cazurilor de infecţie cu virusul SARS-CoV-2 şi de gestionare a crizei sanitare prin modernizarea şi tehnologizarea la nivel european a infrastructurii sanitare deficitare a spitalului, În prezent, Municipalul foloseşte aparatură uzată fizic şi moral, urmând ca în cadrul proiectului să se achiziţioneze echipamente noi şi eficiente, care aduc o creştere calitativă a serviciilor medicale oferite, dar şi o creştere a numărului de persoane beneficiare de servicii medicale de calitate.
Beneficiarii proiectului aşteaptă, în urma implementării proiectului, scăderea cazurilor de infectare cu virusul SARS-CoV-2 cu minim 10%, prin achiziţionarea de echipamente de protecţie, materiale sanitare şi echipamente medicale.