Eurodeputatul PSD Dragoş Benea a declarat, joi, că Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) nu respectă recomandările Comisiei Europene şi nu prezintă concret proiectele propuse pentru finanţare.
‘Ghinea, Drulă & co. par să nu fi înţeles nimic din recomandările Comisiei Europene privind elaborarea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, precum şi principiile care trebuie să jaloneze acest document strategic. În linii generale, noul PNRR e vechiul PNRR, adică aceeaşi improvizaţie cu miniştri USR la ‘creaţie’, un fel de ‘şaorma cu de toate’ din care nu aflăm esenţialul, respectiv: ce proiecte vor fi concret propuse spre finanţare, care este costul lor estimat (defalcat pe fiecare proiect în parte), termenul de implementare, etc’, a arătat, într-o postare pe Facebook, preşedintele PSD Bacău.
Europarlamentarul social-democrat susţine că PNRR nu prevede finanţarea vreunei autostrăzi în Moldova, dar că va asigura finanţarea unui metrou la Cluj.
‘Pe fond, rămâne cum am stabilit: Moldova nu va avea autostradă prin PNRR, dar va avea metrou la Cluj. Fapt cu atât mai curios, cu cât conform studiului de prefezabilitate metroul clujean va fi construit în 11 ani, mult dincolo de termenul limită – decembrie 2026 – fixat pentru proiectele finanţate prin Mecanismul european de redresare şi rezilienţă. Între demagogia politică şi studiul de prefezabilitate, înclin în favoarea ultimului’, a subliniat Dragoş Benea.
Liderul PSD Bacău a adăugat că aceste proiecte vor fi respinse de Comisia Europeană.
‘A rămas în vigoare iniţiativa de constituire a unui Fond de rezilienţă de 4 miliarde euro pentru localităţi prin care, în numele coeziunii teritoriale, guvernarea PNL+USR va căuta să piloteze politic, adică discreţionar, alocarea de fonduri europene, privilegiind administraţiile locale cu patalama politică regulamentară. În final, îmi permit să remarc că avem de-a face cu o decuplare prin premeditare a Moldovei de la trenul redresării şi rezilienţei, pusă în operă chiar de către politicienii ipocriţi care, în 2018, promovau o lege pentru construirea Autostrăzii Unirii, act rămas până azi fără urmări notabile, la aproape 3 ani de la aprobarea sa de către Parlament’, a conchis preşedintele PSD Bacău, eurodeputatul Dragoş Benea.