Datele cardurilor bancare ale mai multor persoane care au postat anunţuri de vânzare pe o platformă online au fost furate de către falşi cumpărători, care i-au păcălit pe oameni să acceseze un link şi să introducă informaţiile bancare sub pretextul că ar urma să le vireze banii, poliţiştii din Satu Mare efectuând percheziţii la suspecţi din Capitală.
Poliţiştii Serviciului de Investigaţii Criminale Satu Mare, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Satu Mare, au pus în executare patru mandate de percheziţie, în municipiul Bucureşti, la persoane bănuite de fraudă informatică şi efectuare de operaţiuni financiare în mod fraudulos.
‘Din cercetări a reieşit că persoanele bănuite ar fi contactat, prin intermediul unei aplicaţii de mesagerie gratuită, persoane care utilizau o platformă de vânzare – cumpărare online, pentru a vinde anumite produse, pretinzând că sunt interesaţi de achiziţie. Ulterior, ar fi transmis vânzătorilor un link, cu privire la care ar fi creat, în mod fictiv, o identitate vizuală a platformei de vânzare – cumpărare online şi ar fi solicitat vânzătorilor să îşi introducă datele cardului bancar, pentru încasarea sumei de bani aferentă produsului oferit spre vânzare’, a transmis, vineri, Poliţia Română.
După ce victimele ar fi accesat link-ul respectiv şi ar fi introdus datele cardului, acestea ar fi intrat automat în posesia persoanelor bănuite, care ar fi sustras bani din conturile aferente.
‘În urma percheziţiilor, au fost descoperite şi ridicate sisteme informatice, 1.244 de cartele pre-pay, 4 pistoale neletale, 42 de carduri bancare, bani, acte şi documente’, mai arată anchetatorii.
Poliţiştii recomandă analizarea cu atenţie a informaţiilor primite, înainte de a fi accesate link-uri sau ataşamente din surse necunoscute. De asemenea, oamenii sunt sfătuiţi să fie atenţi la exprimarea în scris a interlocutorilor, precum şi la corectitudinea gramaticală a textului, de multe ori infractorii fiind din afara ţării.
Platformele de vânzări online solicită introducerea datelor cardului doar în momentul în care se fac achiziţii, nu şi la vânzarea de produse de către utilizatori.