Acasă55UPDATE/PNRR/Barna: Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă - gândit să nu lase...

UPDATE/PNRR/Barna: Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă – gândit să nu lase pe nimeni în urmă

Vicepremierul Dan Barna a declarat, miercuri, că Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă aduce ‘cea mai consistentă componentă de investiţii’ pe care a avut-o România din 1859, fiind ‘gândit să nu lase pe nimeni în urmă’.

Barna a spus că PNRR propune renovarea a mii de clădiri şi blocuri, construirea a sute de kilometri de autostradă, urmând şi ca 8,5 milioane de cetăţeni să beneficieze de carte de identitate electronică.

‘E un moment important pentru România astăzi. Acum două zile am reuşit să încheiem o etapă foarte importantă, respectiv depunerea unui program care aduce în România, îndrăznesc să spun, cea mai consistentă componentă de investiţii, raportată la intervalul de timp avut de această ţară de la 1859 încoace. Concentraţi pe priorităţile cotidianului şi pe diversele replici şi contra replici dintr-o parte sau alta, pare că ne scapă importanţă majoră a acestui moment, pentru că, prin depunerea acestui PNRR, România accesează o resursă de dezvoltare cu un interval de timp foarte clar – 2026, o resursă care va schimba şi spun asta foarte asumat, va schimba semnificativ componente importante din statul român şi din modalitatea de funcţionare a acestui stat’, a afirmat Barna, la Palatul Victoria.

În opinia vicepremierului Barna, chiar dacă nu ar fi fost pandemia, România ar fi avut nevoie de reforme.

‘Acest guvern are exact această asumare şi această coaliţie are exact această asumare de realizare a unor reforme foarte importante, nu atât pentru noi, cei de astăzi, cât pentru generaţiile care vin. (…) Faptul că Uniunea Europeană a decis să aloce o sumă importantă şi să creeze un fond important pentru a ajuta ţările din Uniunea Europeană să treacă mai repede peste efectele pandemiei este un excelent argument şi cumva e şi un instrument să nu mai invocăm scuzele politice care de 30 ani au fost invocate pentru a nu promova reformele necesare. Acest program ne obligă să reuşim să facem acele reforme importante’, a adăugat Barna.

El a spus că principiile care au stat la baza PNRR sunt: distribuirea echitabilă a fondurilor, descentralizarea şi rolul autorităţilor locale de a fi parte din modalitatea de gândire a acestui program.

‘Am văzut diverse acuze din partea eternei opoziţii politice. Acest program este gândit să nu lase pe nimeni în urmă, să acopere toate regiunile de dezvoltare’, a afirmat Barna.

Dan Barna a afirmat că PNRR propune renovarea a mii de clădiri şi blocuri.

‘Punctez câteva dintre rezultatele pe care acest program le propune, pe care România şi le asumă şi spuneam că sunt foarte convins că ele vor deveni realitate. În primul rând, e acea componentă numită valul renovării la finalul căreia vom avea 2.000 de clădiri publice, rezidenţiale sau istorice renovate şi 1.500 de blocuri renovate, precum şi cele din Registrul naţional al clădirilor. Vorbim despre mii de clădiri care aşteptau de ani buni această reabilitare, fie energetică, fie seismică, acolo unde este cazul. Există o alocare clară, distinctă şi acesta este un rezultat pe care sunt convins că îl vom avea’, a menţionat Barna.

El a adăugat că vor fi construiţi sute de kilometri de autostradă.

‘Nuca cea mai tare din acest program care a fost infrastructura. După cum ştiţi deja, România este ţara care are în propunere cea mai consistentă componentă de investiţii, pentru că nevoia şi deficitul era unul important. Am reuşit, şi îl felicit pe ministrul Cristian Ghinea şi pe premierul Florin Cîţu pentru faptul că am reuşit să rămânem în acest demers deloc simplu, să rămânem consecvenţi pe menţinerea componentei de infrastructură, chiar dacă în alte ţări europene componenta de infrastructură este mult mai mică. Şi avem practic A7 – autostradă din Moldova, practic din Ploieşti trecând prin Buzău, Focşani, Bacău până la Paşcani, vorbim de 324 km în zona cea mai văduvită de infrastructură de transport. Este o autostradă pe care o aşteptăm cu toţii. Avem capetele de la A8 – Târgu Mureş – Miercurea Nirajului şi Leghin – Paşcani şi Margina – Holdea, o bucată de 9 km necesari care completează şi Nădăşel – Poarta Sălajului, alţi 42 km. Sunt cei aproape 450 km de autostradă făcuţi prin acest program’, a anunţat Barna.

El s-a mai referit la capitolul de transformare digitală, menţionând că 8,5 milioane de cetăţeni vor avea carte de identitate electronică.

‘Este un pas important pe care îl facem spre acea digitalizare care nu ne fură nici sufletele, nu ne perverteşte celulele, ci pur şi simplu ne aşează într-o logică funcţională şi simplifică viaţa de zi cu zi’, a adăugat vicepremierul.

El a mai menţionat că PNRR a necesitat multă muncă, adăugând că România intră în etapa de a transforma acest program în realitate.

‘Vreau să mulţumesc lui Cristian Ghinea pentru faptul că a avut ficatul şi energia şi calmul de a trece prin acest proces de consultări şi de a duce la bun sfârşit un efort uriaş.(…) De acum, România intră într-o etapă şi mai complicată, aceea de a transforma acest program în realităţi şi acum responsabilitatea se mută pe umerii fiecăruia dintre noi cei care suntem în poziţii de decizie sau de administraţie, de la vârful Guvernului până la cel mai mic UAT din ţară’, a mai spus Barna.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks