Sindicatul Liber al Angajaţilor din Primăria Municipiului Timişoara i-a cerut primarului Dominic Fritz, luni, o dezbatere publică asupra proiectului de hotărâre privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de funcţii şi a Regulamentului de organizare pentru aparatul de specialitate al primarului, anunţate, recent, de edil, potrivit liderului sindicaliştilor din administraţia publică locală, Tiberiu Negrei.
Sindicatul susţine că au fost încălcate legea privind stabilirea cadrului general de informare şi consultare a angajaţilor şi legea privind transparenţa decizională în administraţia publică.
‘(…) Vă rugăm să dispuneţi organizarea unei dezbateri publice asupra proiectului de hotărâre din 11 iunie 2021 privind modificarea şi aprobarea Organigramei, a Statului de funcţii şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului , potrivit art. 7 alin. (9) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică: ‘autoritatea publică în cauză este obligată să decidă organizarea unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, dacă acest lucru a fost cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate’. În sprijinul solicitării noastre, invocăm încălcarea prevederilor Legii nr. 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare şi consultare a angajaţilor şi a Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică’, arată un comunicat al Sindicatului Liber al Angajaţilor din Primăria Municipiului Timişoara, semnat de Tiberiu Negrei şi remis AGERPRES.
Primarul Dominic Fritz a prezentat, vineri, noua organigramă a instituţiei, în care apar ca premiere pentru oraş posturile de manager de cartier şi cel de grădinar-şef al Timişoarei, în acelaşi timp fiind desfiinţate 10 posturi de conducere şi scoase la concurs 64 de posturi ‘pentru profesionişti, la început de drum’.
Edilul a spus că nu a dorit ‘o vânătoare de vrăjitoare’ şi că administraţia are nevoie de fiecare om, dacă este dedicat misiunii de servire a interesului cetăţenilor.
‘Ofer personalului din cadrul primăriei o şansă unică în ultimii 30 de ani, de a demonstra că ştiu, că pot, că vor să servească timişorenii şi oraşul. Sper să valorifice această şansă (…). Să lucrezi în Primăria Timişoara trebuie să redevină un statut de prestigiu în comunitate’, afirma primarul Fritz.
El a anunţat că pentru eficientizarea activităţii, în Primăria Timişoara se va reduce numărul structurilor de la 27 la 17. Totodată, au fost identificate 80 de posturi, ‘multe dintre ele vacante’, care vor fi desfiinţate în vederea eficientizării. 10 dintre ele sunt posturi de conducere.
Pe de altă parte, Biroul de presă al Primăriei Timişoara a explicat, luni, că ‘dezbaterile publice se organizează în cazul în care există propuneri de acte normative (cu caracter general). Mai exact, propuneri care au impact asupra întregului oraş. Hotărârea referitoare la organigramă nu este un act normativ, ci este o acceptare a propunerii de organizare a aparatului funcţional al primarului şi are aplicabilitate doar asupra personalului din primărie’.