AcasăStiri generaleBucharest Fashion Film Festival #5 - film, advertising şi modă, între 23...

Bucharest Fashion Film Festival #5 – film, advertising şi modă, între 23 şi 26 septembrie

Bucharest Fashion Film Festival #5, plasat la intersecţia dintre film, advertising şi modă, aduce împreună profesionişti din domeniu între 23 şi 26 septembrie, anunţă organizatorii.

Potrivit unui comunicat transmis, joi, AGERPRES, propunând cele mai bune filme de modă contemporane, documentare, ca şi o selecţie de filme cult care explorează rolul costumului în film, festivalul deschide discuţia despre relaţia dintre modă şi film şi despre raportul haină-om-societate prin proiecţii de film, mese rotunde şi workshop-uri cu invitaţi internaţionali, instalaţii new media şi sesiuni de feedback pe portofolii.

Tema principală a ediţiei din acest an este Transparenţa, la BFFF fiind programată vernisarea expoziţia în aer liber ‘Based on a True Story: A Collaborative Investigation’ pe tema transparenţei în modă.

BFFF include lungmetraje organizate în două secţiuni: documentare despre personaje marcante sau probleme presante din istoria modei şi o serie de filme de artă acestea din urmă coagulate în cadrul secţiunii cu focus pe costum Dressing The Cinema. Primul titlu anunţat din secţiunea documentarelor e Helmut Newton: The Bad and The Beautiful (Germania, 2020, r. Gero von Boehm), printre lungmetrajele de interes pentru cinefili numărându-se The Day I Became a Woman (Iran, 2000, r. Marzieh Makhmalbaf) şi Blanche (Franţa, 1971, r. Walerian Borowczyk).

BFFF va oferi premii pentru Cel Mai Bun Film, Cea Mai Bună Producţie Locală şi Premiul Fresh Perspectives, oferit unui film nonconformist cu buget redus, şi Premiul Publicului.

Filmele selecţionate vor fi prezentate online pe platforma festivalului, bucharestfashionfilm.ro, urmând ca premiile să fie acordate de juriul format din profesionişti din film, advertising şi modă: Marley Hansen, curator NOWNESS, Grigor Devejiev, creative director Jam Project, Marcin Kempski, fotograf de modă, Sandra Bold, global creative director Publicis Milano, Ina Borcea, fashion editor Harpers Bazaar România.

BFFF 2021 continuă programul Dressing The Body, introdus în ediţia anterioară şi curatoriat anul acesta de NOWNESS, unul dintre partenerii internaţionali ai festivalului – o serie de scurtmetraje, atât documentare cât şi ficţiune, care explorează haina dintr-o perspectivă socio-antropologică, alături de simbolistica ei culturală.

O noutate a celei de-a cincea ediţii este BFFF Insights o reprezintă un eveniment de industrie, organizat în parteneriat cu 2029 Productions, care are în centru o prezentare de portofolii, colectate în urma unui open call de la regizori, operatori, fotografi şi stilişti în plină dezvoltare, evaluate de un juriu care acopera cele patru arii.

BFFF este un proiect cofinanţat de Primăria Capitalei, prin ARCUB, în cadrul Programului Bucureşti – Oraş deschis 2021.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks