Primarul Constanţei, Vergil Chiţac, le-a transmis, luni, protestatarilor de la compania de transport public CT Bus, care au refuzat luni dimineaţă să iasă cu autobuzele pe trasee, că îi văduvesc pe constănţeni de un serviciu esenţial, în condiţiile în care peste 80% din veniturile totale ale companiei provin de la administraţia locală.
‘Stimaţi angajaţi ai CT Bus, constănţenii vă plătesc pentru a le asigura transportul public în oraş. Vă rog să reţineţi acest lucru. Dumneavoastră vă primiţi salariile din banii oraşului şi ai cetăţenilor pe care sunteţi obligaţi să îi respectaţi. Hai să limpezim puţin toată această situaţie: anul trecut, din veniturile totale ale companiei (121 de milioane de lei), Primăria (adică locuitorii oraşului Constanţa) a plătit 84% (102 milioane). Mai mult decât atât, separat de această finanţare, tot din banii constănţenilor se plătesc autobuzele şi microbuzele noi, ceea ce presupune o investiţie de peste 100 de milioane de lei’, se arată într-un mesaj transmis de primarul Constanţei, cu privire la situaţia de la CT Bus.
Potrivit lui Chiţac, venitul lunar mediu net la nivelul companiei CT Bus este de 3.700 de lei, din care 3.100 de lei sunt plătiţi de locuitorii oraşului.
‘În 2020, CT Bus a avut 724 de salariaţi, care au atras o cheltuială de circa 55 de milioane de lei. Asta înseamnă un salariu lunar mediu net de 3.700 lei la nivel de companie. Păstrând proporţia de mai sus, deducem că 3.100 de lei vi i-au plătit locuitorii oraşului, iar restul de 600 lei i-aţi produs dumneavoastră. Având în vedere aceste lucruri, permiteţi-mi să vă întreb: este corect ce aţi făcut astăzi? Vi se pare normal să îi văduviţi de un serviciu esenţial pe cei care vă plătesc salariile?’, a spus Chiţac.
Primarul Constanţei susţine că soluţia creşterii veniturilor ţine de gestionarea eficientă a banilor alocaţi de municipalitate, precum şi de creşterea veniturilor proprii.
‘Nu mă înţelegeţi greşit, sunt perfect de acord ca performanţa să se plătească întocmai. Şi îmi doresc şi eu ca în Constanţa toată lumea să beneficieze de salarii bune şi de un trai decent. Dar vă rog frumos să reţineţi că soluţia creşterii veniturilor ţine de gestionarea eficientă a banilor pe care vi-i dau deja cetăţenii şi de creşterea veniturilor proprii. Iar aceasta este responsabilitatea exclusivă a companiei de care vă ocupaţi dumneavoastră, nu a constănţenilor pe care astăzi i-aţi privat de un serviciu pe care ei vi-l plătesc. Trag speranţa că lucrurile vor reintra în normal şi că vorbim toţi aceeaşi limbă: cea a bunului-simţ şi a respectului faţă de mâna care ne hrăneşte’, a transmis Vergil Chiţac.
Salariaţii companiei de transport public din municipiul Constanţa desfăşoară luni, un protest spontan, din cauza nesoluţionării revendicărilor pe care le au privind nivelul salarizării şi condiţiile de muncă, şoferii refuzând să iasă cu autobuzele pe trasee.
Angajaţii CT Bus protestează în curtea societăţii şi ameninţă că nu vor relua lucrul dacă cerinţele sindicatului referitoare la negocierea noului Contract Colectiv de Muncă nu vor fi respectate.
‘Este foarte greu să lucrezi la CT Bus, se fac foarte multe ore de muncă, nu sunt plătite conform legii, nu avem repaus, lucrăm şapte zile din şapte’, a afirmat unul dintre protestatari, colegi de ai săi menţionând că şoferii, în actualele condiţii, nu vor mai ieşi pe trasee ‘nici azi, nici mâine dacă este nevoie’.
Compania a anunţat, printr-un comunicat de presă, că şoferii refuză să iasă pe trasee în contextul eşuării negocierilor privind mărirea salariilor.
‘CT Bus anunţă publicul călător că se află în incapacitatea de a asigura transportul în comun, din cauza unei greve spontane. Astfel, şoferii refuză să iasă pe traseu, în contextul negocierilor eşuate pentru mărirea salariilor. Vă oferim scuze pentru disconfortul creat şi vă asigurăm că facem demersuri pentru rezolvarea acestei situaţii!’, a anunţat compania de transport public din municipiul Constanţa.
La sfârşitul săptămânii trecute, aproximativ 60 de angajaţi ai companiei CT Bus au protestat în faţa sediului administraţiei locale, fiind nemulţumiţi de nivelul scăzut al salarizării şi de condiţiile de muncă. AGERPRES / (AS – autor: Nona Jalbă; editor: Marius Frăţilă)