Serviciul Salvamont Suceava va dispune din acest sezon rece de încă şase salvatori montani, iar un proiect de de hotărâre privind încheierea contractelor de voluntariat cu aceştia va fi supusă aprobării în proxima şedinţă a deliberativului judeţean din luna noiembrie, a anunţat vicepreşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Suceava, Niculai Barbă.
El a precizat că proiectul de hotărâre ce va fi votat vineri are în vedere ”creşterea considerabilă a capacităţii de intervenţie a Serviciului Public Salvamont Suceava” şi prevede aprobarea a şase contracte de voluntariat cu şase salvatori montani aspiranţi, pregătirea profesională a acestora urmând să fie asigurată în cadrul Serviciului Salvamont.
Potrivit lui Barbă, în prezent, pe lângă personalul angajat cu contract individual de muncă, în cadrul Serviciului Salvamont Suceava îşi desfăşoară activitatea cinci salvatori montani atestaţi, care au încheiat contracte de voluntariat cu CJ Suceava şi care îşi desfăşoară activitatea împreună cu personalul de specialitate din cadrul serviciului.
Vicepreşedintele administraţiei judeţene a spus că, potrivit şefului Serviciului Public Salvamont, Raia Voicu, în momentul de faţă numărul de salvatori montani atestaţi care îşi desfăşoară activitatea ca voluntari este insuficient raportat la sarcinile pe care le are un salvator, având în vedere că 60% din suprafaţa judeţului este încadrată ca zonă montană şi, în aceste condiţii, CJ Suceava va aproba încheierea celor şase noi contracte de voluntariat cu aspiranţi-salvatori montani, care vor efectua 160 de ore de pregătire profesională în următorii doi ani, după care vor putea fi atestaţi.
Totodată, pe lângă susţinerea creşterii numărului de salvatori, CJ Suceava va asigura fonduri pentru dotarea Serviciului Salvamont cu materiale şi echipamente de ultimă generaţie, având în vedere că acest serviciu are un rol extrem de important în dezvoltarea turismului montan.