AcasăStiri generalePreşedintele CJ Maramureş: Podul rutier dintre România şi Ucraina, propus spre finanţare...

Preşedintele CJ Maramureş: Podul rutier dintre România şi Ucraina, propus spre finanţare de CNAIR

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Maramureş, Ionel Bogdan (PNL), a declarat, vineri, că noul pod rutier peste râul Tisa dintre România şi Ucraina urmează a fi construit în vecinătatea municipiului Sighetu Marmaţiei, în condiţiile în care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus documentaţia de finanţare pe Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 (POIM).

‘Podul peste Tisa este un proiect la care ţin foarte mult şi pentru care am făcut demersurile necesare pentru a mă asigura că va fi implementat cât mai repede. Astfel, aşa cum am promis încă de la începutul lunii septembrie, licitaţia pentru contractul de proiectare cu execuţie a acestui proiect strategic pentru judeţul Maramureş a fost depusă pe SEAP de către CNAIR zilele trecute. În ceea ce priveşte plăţile, acestea vor fi realizate de către CNAIR, iar licitaţia şi implementarea vor fi coordonate de către CJ. Legătura cu Ucraina, care va fi creată prin realizarea Podului peste Tisa, reprezintă o oportunitate extraordinară de dezvoltare pentru ambele comunităţi de pe malul Tisei, prin creşterea mobilităţii populaţiei şi a bunurilor, eficientizând schimburile comerciale, prin reducerea timpului de călătorie şi, nu în ultimul rând, prin atragerea de investitori în Maramureşul istoric’, a precizat Ionel Bogdan, într-un comunicat de presă.

Podul peste râul Tisa va fi format din două poduri paralele, cu o distanţă de 3 metri între ele, un pod pentru fiecare sens de circulaţie, având o structură formată din tablier mixt oţel-beton, cu două benzi pe sens şi o lungime totală de 261,20 metri.

Proiectul prevede şi realizarea a 1,2 kilometri de drum nou, construcţia a cinci poduri de desecare, o intersecţie de tip giraţie şi un punct de frontieră cu parcare.

Potrivit CNAIR, obiectivul general al proiectului îl reprezintă îmbunătăţirea accesibilităţii regiunii ţi mobilităţii populaţiei, bunurilor şi serviciilor, în vederea stimulării dezvoltării economice durabile, prin fluidizarea traficului, decongestionarea traficului în zonele tranzitate.

‘Creşterea mobilităţii populaţiei şi a bunurilor, prin reducerea timpului de călătorie datorat sporirii vitezei de parcurs şi implicit a timpului afectat transportului de mărfuri şi călători. Reducerea costurilor de transport – prin realizarea acestui proiect, şoferii vor economisi timp şi energie şi îşi vor reduce cheltuielile cu combustibilul şi întreţinerea autovehiculelor. Creşterea gradului de siguranţă al traficului – prin fluidizarea traficului. Înlesnirea cooperării inter-regionale, atragerea investiţiilor interne şi externe, creşterea competitivităţii întreprinderilor/firmelor şi a mobilităţii forşei de muncă şi, prin urmare, o dezvoltare mai rapidă a regiunii şi, în final, a României’ arată studiul tehnic al investiţiei preconizate.

Valoarea totală a proiectului este de 154,212,613.86 lei şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 110,395,006.58 lei, 15% contribuţia proprie 19,481,471.74 lei, restul de 24,336,135.54 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Din anul 2000, legătura dintre municipiul Sighetu Marmaţiei şi localitatea Solotvino, Ucraina, este realizată de un pod rutier cu o singură bandă de trafic şi două pietonale de o parte şi alta a podului.

Temporar între regiunea Transcarpatia din Ucraina şi judeţul Maramureş a mai funcţionat transportul feroviar de persoane pe o line ferată cu ecartament lat, construită în anii ’50. AGERPRES / (AS – autor: Leontin Cupar, editor: Marius Frăţilă)

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks