Primăria Braşov va plăti 130.000 de lei unei firme de consultanţă pentru realizarea unui nou brand al municipiului, după ce, în ultimii 12 ani, fosta administraţie a investit peste 1 milion de lei – fonduri europene, dar şi din bugetul propriu, pentru promovarea oraşului de sub Tâmpa ca brand turistic, în cadrul acestui proces fiind realizat un logo şi un film de prezentare destinat atât audienţei internaţionale, cât şi celei interne.
Primăria Braşov a semnat, recent, un contract în valoare de 130.000 de lei fără TVA, pentru ‘dezvoltarea unei identităţi de brand’ pentru municipiu, acest serviciu fiind atribuit direct unei firme, SC MAP Advertising SRL din Bucureşti, reprezentată în SICAP de Nadia Tătaru, soţia lui Felix Tătaru, martor în dosarul ‘Gala Bute’.
Conform unor informaţii prezentate de presa locală şi confirmate de reprezentanţii Primăriei Braşov, această firmă va trebui să furnizeze ‘definirea promisiunii brandului de oraş şi viziunea identitară de dezvoltare pe termen lung, precum şi planificarea acţiunilor care vor livra pe promisiune’ şi va trebui să identifice ‘valorile şi misiunea locuitorilor oraşului, ce îi defineşte’.
Contractul include şi crearea identităţii vizuale a oraşului, respectiv a unui logo şi a unui slogan.
‘Acesta este unul dintre obiectivele acestui contract, ca firma respectivă să identifice care sunt valorile braşovenilor, ce îi defineşte pe aceştia, astfel încât brandul de oraş să fie construit ţinând cont şi de aceste lucruri. Braşovul nu a avut până acum un brand de oraş. În cadrul proiectului european Braşov – Centrul turismului românesc, a fost realizat un logo, cu un manual de identitate, dar atât’, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea.
În cadrul acestui proiect european, depus spre finanţare în 2010, cu o valoare 990.122,06 lei, din care asistenta financiară nerambursabilă a fost de 753.814,29 lei, iar contribuţia proprie a Municipiului Braşov de 26.368,21 lei, şi care a avut ca obiectiv principal ‘promovarea potenţialului turistic al municipiului Braşov, prin activităţi specifice de marketing, cu scopul creşterii atractivităţii pentru turism şi afaceri’, a apărut, în 2011, logo-ul municipiului.
La momentul respectiv, pentru realizarea acestui logo – care are în centrul său simbolul muntelui şi este dublat de sloganul ‘Take a breath of mountain air’ – s-a realizat o cercetare calitativă având la bază atât interviuri detaliate cu locuitori ai oraşului, cât şi focus grupuri cu factori cheie din mediul turistic (agenţi de turism, hotelieri etc.) care a relevat faptul că marea majoritate a subiecţilor au considerat că Braşovul este un oraş turistic şi l-au asociat ideii de munte.
Contractul, care a inclus şi realizarea unui logo al Braşovului ca şi identitate a turismului, a avut ca obiect realizarea materialelor de promovare tipărite, multimedia şi outdoor pentru proiectul ‘Braşovul – Centrul turismului românesc’, cu o valoarea de 632.214 lei, inclusiv TVA, şi a fost semnat cu SC Efect Advertising, în data de 18 ianuarie 2011, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.
Ulterior, în prima parte a anului 2020, tot pentru promovarea municipiului ca oraş turistic, Primăria Braşov a investit alţi aproape 100.000 de lei (17.000 de euro) într-un film de promovare realizat de jurnalistul britanic Charley Ottley.
Anterior lansării logo-ului municipiului reşedinţă, a fost lansat şi un ‘brand turistic’ al judeţului Braşov, în 2009.
Sub sloganul ‘Be. Live. It’, acesta a fost realizat în cadrul unui proiect coordonat de către Asociaţia de Promovare şi Dezvoltare a Turismului din Judeţul Braşov – APDT, în cooperare cu Consiliul Judeţean Braşov, Agenţia de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov şi agenţia de comunicare Firestarter, iar conceptul de promovare s-a bazat pe un proces de cooperare cu experţi internaţionali în domeniul ecoturismului, al turismului cultural şi consultări cu istorici, etnografi, specialişti în marketing şi comunicare.