Municipiul Braşov va avea un brand de oraş până la jumătatea acestui an, a precizat Primăria Braşov într-un comunicat remis miercuri, în care sunt explicate motivele pentru care a fost iniţiat acest demers şi cele care au stat la baza atribuirii directe a contractului către firma MAP Advertising, controlată de soţii Felix şi Nadia Tătaru.
Conform sursei citate, în următoarele şase luni, potrivit contractului încheiat cu MAP Advertising, ar urma să fie realizat atât brandul, cât şi manualul de brand, ce va conţine setul de reguli privind utilizarea identităţii vizuale a acestuia.
Totodată, în următoarea perioadă, Primăria Braşov ar urma să demareze procedurile pentru desemnarea membrilor Consiliului de brand.
‘Administraţia Coliban şi-a propus să construiască o nouă viziune pentru Braşov, iar transparenţa şi dialogul cu factorii interesaţi sunt valori de la care Primăria Braşov nu face rabat. Constituirea şi coordonarea Consiliului de brand, unul dintre obiectivele cele mai importante ale serviciilor pe care le primim prin această achiziţie presupune exact acest aspect, respectiv colaborarea cu peste 40 de personalităţi braşovene care să definească identitatea şi valorile brandului municipiului Braşov. La momentul constituirii Consiliului de brand, cetăţenii vor fi invitaţi să facă propuneri privind persoanele reprezentative pentru diferite categorii de braşoveni care să fie invitate să facă parte din acest consiliu’, a precizat sursa citată.
Potrivit acesteia, motivul pentru care a fost aleasă firma MAP Advertising este ‘portofoliul şi expertiza GMP Group (din care aceasta face parte – n.r.) dovedite în peste 20 de ani de proiecte de comunicare strategică, consultanţă şi branding, atât în România, cât şi pe plan internaţional, o dimensiune foarte importantă pentru dezvoltarea viitoare a oraşului Braşov, faptul că este una dintre puţinele companii din România care au realizat un brand de oraş, respectiv pentru municipiul Reşiţa, în 2021, precum şi de oferta de preţ, cea mai mică dintre cele analizate’.
Totodată, sursa citată a menţionat că, înainte de demararea procedurii de achiziţie pentru contractarea acestui serviciu, Primăria Braşov a recepţionat, la sfârşitul anului trecut, ‘Studiul de atitudini şi comportamente ale locuitorilor Braşovului’, realizat de Agenţia Metropolitană Braşov.
‘Doar după recepţia acestui studiu s-a putut demara procedura de achiziţie pentru ‘Dezvoltarea unei identităţi de brand pentru municipiul Braşov’, se precizează în comunicatul citat.
Primăria Braşov a semnat, recent, un contract în valoare de 130.000 de lei fără TVA, pentru ‘dezvoltarea unei identităţi de brand’ pentru municipiu, acest serviciu fiind atribuit direct SC MAP Advertising SRL din Bucureşti, reprezentată în SICAP de Nadia Tătaru, soţia lui Felix Tătaru, martor în dosarul ‘Gala Bute’.
Firma va trebui să furnizeze ‘definirea promisiunii brandului de oraş şi viziunea identitară de dezvoltare pe termen lung, precum şi planificarea acţiunilor care vor livra pe promisiune’ şi va trebui să identifice ‘valorile şi misiunea locuitorilor oraşului, ce îi defineşte’.
Contractul include şi crearea identităţii vizuale a oraşului, respectiv a unui logo şi a unui slogan.
Un logo al municipiului şi un manual de identitate au fost realizate în 2011, în cadrul proiectului european Braşov – Centrul turismului românesc, în valoare totală de aproape 1 milion de lei. La momentul respectiv, pentru realizarea acestui logo – care are în centrul său simbolul muntelui şi este dublat de sloganul ‘Take a breath of mountain air’ – s-a realizat o cercetare calitativă având la bază atât interviuri detaliate cu locuitori ai oraşului, cât şi focus grupuri cu factori cheie din mediul turistic (agenţi de turism, hotelieri etc.) care a relevat faptul că marea majoritate a subiecţilor au considerat că Braşovul este un oraş turistic şi l-au asociat ideii de munte.
Ulterior, în prima parte a anului 2020, tot pentru promovarea municipiului ca oraş turistic, Primăria Braşov a investit alţi aproape 100.000 de lei (17.000 de euro) într-un film de promovare realizat de jurnalistul britanic Charley Ottley.
Anterior lansării logo-ului municipiului reşedinţă, a fost lansat şi un ‘brand turistic’ al judeţului Braşov, în 2009.
Sub sloganul ‘Be. Live. It’, acesta a fost realizat în cadrul unui proiect coordonat de către Asociaţia de Promovare şi Dezvoltare a Turismului din Judeţul Braşov – APDT, în cooperare cu Consiliul Judeţean Braşov, Agenţia de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov şi agenţia de comunicare Firestarter, iar conceptul de promovare s-a bazat pe un proces de cooperare cu experţi internaţionali în domeniul ecoturismului, al turismului cultural şi consultări cu istorici, etnografi, specialişti în marketing şi comunicare.