Cel mai mare muzeu în aer liber din România, ASTRA, a anunţat miercuri că a schimbat tarifele de vizitare şi taxele practicate în acest an, fiind vorba de o dublare a cuantumului abonamentelor şi biletelor, potrivit reprezentanţilor muzeului şi unui comunicat de presă remis AGERPRES.
‘Am încercat să creştem procentul de autofinanţare atât prin creşterea valorii încasărilor reale din bilete vândute şi servicii prestate, cât şi prin eficientizarea alocării resurselor umane spre activităţile productive, uneori neglijând funcţiile de bază ale instituţiei. Am diversificat, am crescut numărul, frecvenţa şi calitatea activităţilor culturale organizate pe tot parcursul anului, atât în sezon, cât şi în extra sezon, atât cât restricţiile impuse pentru combaterea pandemiei şi prevenirea infectării cu Covid-19 ne-au permis. Am reuşit să atragem finanţări substanţiale din fonduri nerambursabile naţionale şi internaţionale pentru a continua programele culturale asumate şi pentru a ne continua dezvoltarea, pentru a ne menţine cât mai vizibili, mai activi şi mai relevanţi în piaţa internaţională a operatorilor culturali. Am analizat şi comparat taxele şi tarifele practicate de Muzeul ASTRA cu al altor instituţii de profil din România, de importanţă naţională, luând în calcul şi anvergura şi calitatea ofertei culturale a acestora. Am ţinut cont de indicele de inflaţie, creşterea preţurilor la materii prime şi materiale, creşterea veniturilor populaţiei, dar şi de creşterea, pe cale de consecinţă a costurilor de organizare şi a cheltuielilor de întreţinere a Muzeului ASTRA. Am ţinut cont de diversificarea nevoilor publicului şi adaptarea la cerinţele tuturor categoriilor de beneficiari, dar şi de impactul pe care acest lucru îl va avea asupra bugetului instituţiei noastre’, a declarat managerul general al Muzeului ASTRA, Ciprian Ştefan.
Ciprian Ştefan mizează pe înţelegerea publicului vizitator.
‘Odată cu schimbarea planului tarifar avem în vedere extinderea, modernizarea şi îmbunătăţirea infrastructurii culturale a Muzeului ASTRA pentru a continua să livrăm produse culturale de cea mai înaltă calitate. Intenţionăm să continuăm dezvoltarea instituţiei noastre şi să aplicăm proiecte pe diverse fonduri europene, naţionale şi internaţionale, situaţie care necesită asigurarea cofinanţării. Avem în vedere creşterea valorii veniturilor proprii reale încasate cu până la 20% faţă de cele realizate în 2021. Suntem convinşi că toţi cei care iubesc fenomenul ASTRA vor înţelege şi ne vor fi alături în număr mare, pentru că merităm!’, a precizat Ciprian Ştefan.
O familie poate să îşi facă un abonament anual de intrare în Muzeul ASTRA cu 300 de lei, faţă de 150 de lei, cât costa în 2021.
‘Abonament de familie (300 lei anual părinţi + copii <14 ani):
– < 1 leu / zi / familie
– Exemple/ comparaţii:
– Părinţi + 2 copii – 88 lei / vizită, preţul abonamentului include 3 vizite, cea de-a patra este la jumătate de preţ, iar de la cea de-a cincea vizită – gratuit. Echivalent a 2 ieşiri la pizza / fast food, 3 ieşiri la cinematograf şi 1/2 abonament anual Netflix pentru doar 2 utilizatori’, se arată în comunicatul celor de la ASTRA.