Operatorii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale 112 au preluat, în anul 2021, 10.337.426 de apeluri, cu 102.831 mai multe faţă de anul precedent, iar dintre acestea aproape 60% au fost urgenţe reale.
‘Numărul 112, apelat cu mai multă responsabilitate în anul 2021, care este anul cu cele mai puţine apeluri non-urgente de când în România a fost implementat numărul unic de urgenţă 112’, se arată într-un comunicat al STS transmis, vineri, AGERPRES.
Dacă în anii 2004 – 2005, non-urgenţele reprezentau peste 90% din totalul apelurilor, numărul acestora a scăzut anul trecut până la 40,73%.
‘Datele ne demonstrează că, de la an la an, cetăţenii sună tot mai responsabil la 112 şi că, de cele mai multe ori, cer ajutorul agenţiilor de intervenţie atunci când au urgenţe reale’, precizează STS.
În 2021, operatorii STS 112 au preluat 10.337.426 de apeluri, cu 102.831 mai multe faţă de anul precedent. Dintre acestea, 6.127.023 (aproape 60%) au fost urgenţe reale, pentru care a fost necesară intervenţia agenţiilor specializate: Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie, Jandarmerie, Salvamont.
Diferenţa, de peste 4,2 milioane, o reprezintă apeluri efectuate din eroare, solicitări de informaţii, farse şi un procent redus de apeluri injurioase.
Apelurile recepţionate în cele 12 luni ale lui 2021 au fost transferate către agenţiile de intervenţie, astfel: Ambulanţă – 51,23%, Poliţie – 22,60%, ISU-SMURD – 19,03%, Jandarmerie – 4,44%, alte agenţii – 2,69%.
Judeţele cu cel mai ridicat procent de apeluri urgente raportat la numărul total sunt Cluj – 70,62%, Timiş – 69,94% şi Bucureşti-Ilfov – 68,20%.
Judeţele cu cel mai ridicat procent de apeluri non-urgente, raportat la numărul total sunt Gorj – 62,41%, Mureş – 58,64% şi Covasna – 56,42%.
Operatorii STS au preluat cele mai multe apeluri în data de 18 octombrie 2021 – 57.797, iar dintre acestea 11.272 au fost referitoare la COVID-19.
‘La Serviciul de urgenţă 112 s-au primit, în 2021, 929.915 de apeluri pe problematica noului coronavirus. Cele mai multe apeluri COVID s-au preluat în luna octombrie – peste 247 de mii de solicitări la nivel naţional, având o medie de 8.000 de apeluri COVID/zi’, arată STS.