Cea de-a doua ediţie a celui mai important eveniment din ţară dedicat industriilor creative româneşti, Romanian Creative Week (RCW), se va desfăşura în perioada 20-30 mai, în mai multe locaţii din municipiul Iaşi.
Preşedintele Federaţiei Patronatelor Industriilor Creative, creatoarea de modă Irina Schrotter, a declarat marţi, în cadrul unei conferinţe de presă, că ediţia din acest an îşi extinde aria de prezentare şi de exploatare a creativităţi prin expoziţii indoor şi outdoor, concursuri şi intervenţii arhitecturale, evenimente de new media, provocări de realitate augmentată şi imersiuni în realităţi virtuale, workshopuri, show-uri de modă.
Nu vor lipsi proiecţiile de film, muzica live, gaming, taberele de creaţie muzicală şi conferinţe pe drepturi de autor dar şi din sfera Innovation&Digital.
‘Pentru ediţia de anul acesta am dublat timpul de desfăşurare, de la cinci zile la zece zile, am trecut de la patru expoziţii cât erau anul trecut, la 20 de expoziţii şi instalaţii. Practic, ne întindem de la o arie care începe de la râul Bahlui, pe lângă facultăţile de Construcţii şi Arhitectură, trece prin grădinile Palas, Palat, bulevardul Ştefan cel Mare, către Palatul Braunstein, ocolind pe la Baia Turcească, unde avem două expoziţii de artă contemporană, în Piaţa Unirii vom avea o instalaţie semnată de un artist ucrainean, Galeriile de pe strada Lăpuşneanu, şi urcăm către Copou, unde va fi cea mai mare expoziţie de new media. Vor fi peste 100 de exponate adunate în noduri. Suntem mulţi prieteni, multe companii din Iaşi. Am reuşit să creăm o familie mare a artiştilor, a creativilor ieşeni’, a spus creatoarea de modă Irina Schrotter, preşedintele Federaţiei Patronatelor Industriilor Creative.
Primarul Mihai Chirica a subliniat importanţa organizării şi desfăşurării festivalului Romanian Creative Week în Iaşi, menţionând că este un brand care trebuie promovat.
‘Deşi RCW este abia la a doua ediţie, prima fără restricţii, asistăm deja la formarea unui nou brand al oraşului nostru, care va scrie istorie, va genera entuziasm şi va crea suporteri fideli. S-a spus de multe ori că industriile creative, excelent reprezentate în Capitala Moldovei, au devenit un mare avantaj al Iaşiului, care trebuie valorificat şi promovat în moduri dintre cele diverse. Sunt convins că RCW ne va propune una dintre cele mai inspirate călătorii în lumea economiei creative. Romanian Creative Week poate fi organizat atât la Iaşi cât şi în orice alt oraş din ţară, dar cred că poate fi organizat şi în alte ţări din Europa şi din lume, ca o formă de promovare a creativităţii şi inovaţiei româneşti. Pe platforma RCW putem arăta că România poate crea în continuare lucruri deosebite. Nu am nicio îndoială, din această privinţă este o lume a viitorului. Am spus că trebuie să susţinem acest eveniment, că avem nevoie să prezentăm ieşenilor şi tinerei generaţii că încă se creează la noi în ţară. Sperăm să vină cât mai multe persoane la acest eveniment’, a spus primarul Mihai Chirica.
Stilistul Odiviu Buta a declarat la rândul său că RCW este catalizatorul industriilor creative din România, platforma care susţine şi ajută la dezvoltarea sustenabilă a unor industrii sustenabile, una dintre acestea fiind moda. Astfel, şi în cadrul ediţiei din acest an va fi organizată o nouă ediţie a Romanian Fashion Week, în cadrul căreia sunt prezentate aproximativ 40 de colecţii de modă care vor fi prezentate în cadrul a două secţiuni.
‘Tot evenimentul este construit pe ideea de sustenabil. Sustenabilitate este un cuvânt extrem de important şi pentru industria noastră şi pentru viaţa noastră de fiecare zi. Am încercat să aplicăm această idee pe o platformă care pe care o manageriem în cadrul RCW, cât şi în cadrul unei expoziţii organizate la Palatul Culturii’, a spus stilistul Ovidiu Buta. AGERPRES / (A, autor: Daniela Malache, editor: Marius Frăţilă)