Barja care s-a scufundat în dana 99 a portului Constanţa este sub pavilion german şi era încărcată cu 1.700 tone de antracit, cauzele scufundării urmând să fie determinate în urma verificărilor efectuate după descărcarea mărfii şi ranfluarea barjei, a informat, miercuri, Autoritatea Navală Română.
După scufundarea barjei a fost instalat un baraj antipoluant în zonă, în vederea limitării poluării.
‘Ieri, 10.05.2022, în jurul orelor 16.20, barja ‘RSP 2541′ pavilion Germania, s-a scufundat în dana 99 a portului Constanţa. Imediat după scufundare s-a luat măsura preventivă a instalării unui baraj antipoluant, în vederea limitării poluării, după cum se procedează în asemenea situaţii. Conform informaţiilor deţinute, la momentul producerii evenimentului, barja era încărcată cu cca. 1700 tone cărbune antracit, ce avea ca destinaţie Portul Brčko, Bosnia-Herţegovina’, a transmis ANR printr-un comunicat de presă.
Conform sursei citate, în acest moment nu se cunosc cu exactitate cauzele scufundării barjei, acestea urmând a fi determinate în urma cercetării demarate în cadrul Autorităţii Navale Române, după descărcarea mărfii şi ranfluarea barjei. Costurile operaţiunilor descrise se află în sarcina armatorului (proprietarului).
‘Din aceste considerente, reprezentantul proprietarul barjei se află deja în Portul Constanţa, unde în colaborare cu autorităţile române va iniţia paşii necesari în vederea realizării operaţiunilor menţionate’, a menţionat ANR.