Expoziţia ‘Noir 22’ a tinerei pictoriţe Emilia Marinescu va fi vernisată, marţi, la Opera Naţională Bucureşti (ONB), potrivit unui comunicat al acestei instituţii, transmis, luni, AGERPRES.
‘Negrul care nu este negru, compoziţii reale sau imaginare, lumini şi umbre, totul este un univers cromatic. Culoarea acromatică dominantă este prima culoare folosită de artişti în picturile rupestre neolitice. Luna mai este denumită popular ‘florar’, gazda aromelor, a culorilor, a renaşterii. Simbol al vieţii şi al morţii, al bucuriei şi al tristeţii, florile ne însoţesc pretutindeni. Este un element mistic călăuzitor, căruia nu-i conştientizăm importanţa decât prin asocierea sa cu spaţiul sacru sau profan. Iată cum floarea – personaj principal în compoziţiile Emiliei Marinescu – are atribute individuale şi defineşte simultan dualitatea extremelor. Scenografia contrastelor este definită vizual în această grădină personificată şi identificată în cele 22 de tablouri ale seriei ‘Noir”, menţionează reprezentanţii Operei Naţionale Bucureşti.
Expoziţia va fi deschisă publicului larg până pe 30 mai. Accesul la expoziţie se realizează la spectacolele din repertoriu sau în cadrul tururilor ghidate. Pentru programare a unui tur ghidat este necesară trimiterea unui email la bilete@operanb.ro.
Emilia Marinescu are studii în domeniul juridic, economic şi al artelor plastice. În pictura de şevalet s-a instruit cu doi mari maeştri ai artei şi pedagogiei artistice vizuale contemporane, Vladimir Zamfirescu şi Horea Paştina, în principiu foarte diferiţi ca viziune plastică, venind din cele două principale direcţii ale învăţământului de artă bucureştean – Corneliu Baba, respectiv Alexandru Ciucurencu, au adăugat reprezentanţii Operei Naţionale Bucureşti.