Cetăţeanul poate solicita furnizarea unui serviciu public doar în baza numelui şi a prenumelui şi a codului numeric personal, potrivit unui proiect ce vizează stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale, adoptat luni de Senat.
‘Se interzice instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice locale şi centrale să solicite persoanelor fizice, în cadrul formularelor utilizate de acestea în vederea soluţionării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, a altor date de identificare decât numele şi prenumele şi codul numeric personal, cu menţionarea adresei de comunicare a răspunsului. În cazul persoanelor juridice, se vor putea solicita numai date referitoare la denumirea, forma de organizare, codul unic de identificare şi adresa sediului social’, prevede un amendament admis la proiectul pentru completarea OUG 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Prin eliminarea cerinţelor inutile, printre care şi domiciliul persoanei, se asigură şi o mai bună respectare a datelor cu caracter personal, având în vedere că accesul la anumite documente ce conţin astfel de date nu este întotdeauna securizat, motivează iniţiatorii, parlamentari PSD susţinuţi de PNL, USR, UDMR, AUR şi minorităţi.
Senatul este prima Cameră sesizată. AGERPRES /(A, AS-autor: Sorinel Peneş, editor: Cătălin Alexandru)