Mai multe nereguli au fost depistate de inspectorii Camerei de Conturi Prahova în cadrul controlului efectuat anul trecut la o societate care are ca unic acţionar Consiliul Local (CL) Ploieşti, printre ele numărându-se achiziţii la preţuri supraevaluate, acordarea de indemnizaţii nejustificate şi achiziţionarea unor tichete cadou în afara reglementărilor legale.
Potrivit raportului Camerei de Conturi Prahova, în perioada 24.08-18.11.2020 la nivelul SC Servicii de Gospodărire Urbană (SGU) Ploieşti SRL au fost achiziţionate piese de schimb pentru parcul auto propriu în valoare de 32.000 lei fără respectarea Procedurii operaţionale privind achiziţiile publice directe, în dosarele achiziţiilor apărând documente, respectiv oferte neînregistrate la registratura entităţii controlate, cu preţuri supraevaluate, peste valoarea ofertei acceptate, de asemenea supraevaluată, aşa încât preţul acesteia să fie mai mic şi să se creeze aparenţa respectării criteriului ‘cel mai mic preţ’.
De asemenea, în iulie 2020, la aceeaşi societate au fost încheiate două contracte de furnizare de produse în valoare totală de 23.000 lei, în condiţiile în care şeful Serviciului Juridic Contencios din cadrul SGU, care a semnat contractele (alături de ceilalţi reprezentanţi legali ai achizitorului) şi a acordat şi viza de control financiar-preventiv propriu din partea achizitorului, era în acelaşi timp şi administrator al furnizorului, arată sursa citată.
‘În luna mai 2019, patru din cei cinci membri ai Consiliului de administraţie ai S.C. Servicii de Gospodărire Urbană Ploieşti S.R.L numiţi provizoriu au beneficiat nejustificat de indemnizaţii mai mari cu 11 mii lei faţă de cele stabilite în contractele de mandat. De asemenea, s-a constatat că în perioada controlată au fost adoptate/emise hotărări AGA/decizii CA care exced cadrului legal, în sensul că la nivelul societăţii nu există norme interne cu privire la remunerarea personalului care îndeplineşte funcţii/atribuţii de secretar AGA, iar plata personalului care îndeplineşte funcţii/atribuţii de secretar CA s-a efectuat în baza unor decizii CA care încalcă prevederile propriului regulament de organizare şi funcţionare. (…) În perioada 2018-2019 la S.C. Servicii de Gospodărire Urbană Ploieşti S.R.L au fost achiziţionate şi utilizate tichete cadou în valoare de 4 mii lei în vederea menţinerii bunei relaţii cu principalii colaboratori, fără ca achiziţia şi utilizarea acestora să se încadreze în situaţiile prevăzute de reglementările legale în vigoare, fără ca sumele necesare să fie prevăzute în bugete şi aprobate de Consiliului de administraţie şi fără să existe documente care să confirme acordarea tichetelor principalilor colaboratori’, mai arată inspectorii financiari.
Totodată, în raportul citat se menţionează faptul că la SGU Ploieşti s-a constatat că externalizarea serviciilor de pază şi protecţie s-a efectuat fără o fundamentare corectă a costurilor, iar decontarea sumei de 1.520.000 lei către un agent economic a fost efectuată fără ca facturile emise să fie însoţite de toate documentele justificative prevăzute în contract, care să ateste că serviciile au fost prestate.
‘La S.C. Servicii de Gospodărire Urbană Ploieşti S.R.L nu au fost respectate prevederile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Ploieşti nr. 314/29.08.2019 cu privire la obligaţiile constructorilor agreaţi de către S.C. Servicii de Gospodărire Urbană Ploieşti SRL, în sensul că ridicarea gunoiului nemenajer (pământul rezultat din săpături) s-a efectuat doar pe bază de procese verbale semnate de constructor şi reprezentanţii cimitirelor şi nu în baza comenzii efectuate de constructor. Plata facturilor emise de operatorul de salubritate a fost efectuată de entitatea controlată, fără a recupera contravaloarea acestora de 91 mii lei de la constructorii agreaţi care desfăşoară activităţi de construcţii funerare în cimitire’, mai arată sursa citată.