Actori de la Teatrul Naţional din Bucureşti s-au înscris voluntari la call center-ul Direcţiei de Sănătate Publică organizat de Geeks for Democracy într-o clădire aflată în spatele TNB, pentru a răspunde apelurilor privind probleme legate de pandemia cu noul coronavirus. Potrivit unui comunicat de presă al TNB, transmis vineri AGERPRES, printre primii voluntari s-au numărat Monica Davidescu şi Lari Giorgescu, cărora li s-au alăturat Ileana Olteanu, Ionuţ Toader, Richard Bovnoczki, Mihai Munteniţă, Crina Semciuc, Andrei Finţi, Răzvan Oprea, Istvan Teglaş, Victoria Dicu. ‘Particip în acest proiect pentru că mi s-a părut foarte interesant să poţi să dai o mână de ajutor operatorilor din call center DSP, pentru că fac o muncă foarte grea aici, pe de altă parte să poţi asculta oamenii şi să îi întrebi cum se simt, să le găseşti o soluţie şi m-am bucurat că din cele 8-10 apeluri pe care le-am luat până acum am reuşit să îi fac pe oameni să completeze corect toate documentele, să îşi obţină concediul medical sau să îi trimit spre Ambulanţă pentru a-şi face testul’, a declarat Monica Davidescu. ‘Trăim nişte vremuri cumplite şi atunci, noi, ăştia care suntem sănătoşi şi pe baricade, să fim în linia întâi şi să dăm un exemplu că se poate trece cu o atitudine mai pozitivă peste greutăţi. Noi, actorii, asta putem face cât teatrele sunt închise. Decât să stai acasă şi să te uiţi la lucruri negative, mai bine vii, dai o mână de ajutor 2-3 ore pe zi, nu cred că e foarte greu’, a spus şi Ileana Olteanu. Lari Giorgescu a mărturisit că primul său caz a fost unul foarte greu, al unei persoane care avea o problemă foarte urgentă. ‘Problema mea era că nu ştiam cu ce să-l ajut, pentru că, într-adevăr, la un call center ca acesta restricţiile sunt foarte multe, eşti destul de limitat, nu poţi să-l ajuţi pe om decât cu unele informaţii care îi pot fi utile. Oamenilor însă le este greu să aibă răbdare, inclusiv să te asculte. Nu e deloc uşor ce fac voluntarii de la call center, este foarte greu’, a explicat Giorgescu.