Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov a fost împuternicită să emită licenţele de traseu pentru autovehiculele STB necesare liniei turistice ‘Bucharest City Tour’.
O hotărâre în acest sens a fost aprobată în şedinţa de luni a Consiliului General al Capitalei.
Luni dimineaţă, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, preciza că autobuzele turistice reprezintă o activitate profitabilă din punct de vedere economic pe care o desfăşoară Societatea de Transport Bucureşti (STB). Un bilet va costa în jur de 20-25 de lei şi va fi stabilit de către STB, a declarat edilul general.
‘Este o activitate pe care o desfăşoară STB-ul, sunt acele autobuze fără acoperiş în partea superioară. Înţeleg de la STB că este o activitate profitabilă economică, spre deosebire de transportul public, unde subvenţia e mai mare de un miliard de lei pentru Municipalitate. Ce facem azi este o chestiune procedurală, extindem puţin contractul pe care îl avem între Primărie – ADI şi STB, astfel încât ADI-ul să le poată da licenţe şi ei să poată să funcţioneze. Ce pot să spun e că Municipalitatea nu plăteşte, adică STB-ul spune că este total economic. Preţul biletului este de ordinul 20-25 de lei şi în urma delegării va fi stabilit de către STB’, a precizat Nicuşor Dan, la o conferinţă de presă.
Potrivit raportului de specialitate, linia turistică va avea următorul traseu: Piaţa Presei – Şos Kiseleff – Calea Victoriei – Bd. Naţiunilor Unite – Bd. Libertăţii – Bd. Unirii – Piaţa Unirii, cu întoarcere pe Bd. I.C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Charles de Gaulle – Bd. Constantin Prezan – Piaţa Arcul de Triumf – Şos. Kiseleff – Piaţa Presei.
În luna martie, STB a transmis Primăriei Capitalei propunerea de înfiinţare a unei linii de transport turistic cu autobuze de tip ‘double decker’, în scopul promovării obiectivelor turistice din Bucureşti.
În iunie 2009 a fost înfiinţată prima linie turistică din Bucureşti, fiind folosite autobuze închiriate de la
terţi. Linia a funcţionat în perioada 2009 – 2019 (câte 4 – 6 luni/an), iar în perioada 2020 – 2022 a fost suspendată din cauza pandemiei de coronavirus.
Rutele şi programele de circulaţie vor fi stabilite de Adunarea generala a ADTPBI. STB este posesor al copiilor conforme pentru şase autovehicule deţinute în proprietate şi înmatriculate în Bucureşti.