Creditul pe care judeţul Braşov l-a luat pentru construirea aeroportului de la Ghimbav nu a fost utilizat, întreaga sumă, de 150 de milioane de lei, fiind disponibilă pentru alte proiecte viitoare ale administraţiei judeţene, a declarat, luni, pe şantierul viitorului aeroport braşovean, preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Veştea, lider al PNL Braşov. Conform acestuia, valoarea totală a creditului contractat, de 200 de milioane de lei, de la BCR şi Eximbank, din care 50 de milioane de lei pentru modernizarea drumurilor şi a infrastructurii de sănătate din judeţ şi restul pentru finalizarea lucrărilor la aeroport, va putea fi utilizată pentru alte proiecte, după cum va decide viitorul legislativ judeţean. ‘Creditul pe care judeţul Braşov l-a luat pentru aeroport nu a fost utilizat pentru că am găsit alte resurse financiare pentru a finaliza acest obiectiv important. (…) Nu s-a cheltuit niciun leu’, a afirmat, într-o conferinţă de presă pe şantierul aeroportului, Veştea, menţionând că sumele necesare provin din bugetul judeţului şi guvernamentale. Totodată, şeful administraţiei judeţene a precizat că acest proiect nu s-ar fi putut realiza fără ca, în 2016, la nivelul CJ Braşov să se fi constituit o majoritate alături de UDMR şi fără sprijinul Primăriei municipiilor Braşov şi Sfântu Gheorghe şi a CJ Covasna, subliniind că regiunea nu se poate dezvolta decât prin proiecte ale autorităţilor din cele două judeţe. Preşedintele CJ Covasna, Tamas Sandor, prezent la conferinţa de presă, a precizat, la rândul său, că, această colaborare între cele două judeţe nu este doar la nivel instituţional, ci şi uman, ‘de prietenie’. ‘Cuvântul cheie pentru viitor este colaborare, una regională, care a început de mulţi ani. (…) Cea mai mare realizare în acest sens este acest aeroport, proiect la care şi noi am pus umărul, unde şi cum am avut posibilitatea’, a subliniat Tamas. Conform primarului de Sfântu Gheorghe, Antal Arpad, faptul că proiectul aeroportului este într-un stadiu avansat, iar terminalul este ridicat în mod vizibil, nu doar că este un semnal ‘că se face şi că se poate’, dar şi o dovadă că ‘mesajele venite de la Bucureşti’, din urmă cu câţiva ani, prin care se susţinea că ‘ nu se poate sau nu este cazul’ nu au bază reală. Primarul municipiului Braşov, George Scripcaru, a îndemnat reprezentanţii mass-media să filmeze clădirea terminalului aeroportului, pentru a-i contrazice ca cei care lansează mesaje negative, ‘că ceea ce se întâmplă nu este adevărat’. Potrivit preşedintelui CJ Braşov, lucrările la terminal sunt în progres de 65%, iar echipamentele necesare sunt achiziţionate în totalitate, şi recent a fost semnat contractul cu CFR pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru calea ferată care va lega Braşovul de aeroport, necesară, de altfel, pentru transportul cargo. Alte amănunte despre stadiul realizării acestui proiect a oferit directorul Direcţiei aeroport din cadrul CJ Braşov, Alexandru Anghel. Potrivit acestuia, calea de rulare şi pista sunt finalizate, balizajul şi sistematizarea căilor de comunicaţii – până la sfârşitul anului, iar pentru serviciile de navigaţie se derulează, în prezent, o serie de proceduri (pentru aterizare/decolare), după care urmând pregătirile pentru certificare şi protocolul privind operarea de pe aeroport cu Romatsa (Autoritatea Aeronautică Română). În ce priveşte operatorii aerieni, Anghel a precizat că, potrivit studiilor, Braşovul ar putea avea 15-20 de destinaţii, însă acestea vor fi introduse gradual. Directorul Direcţiei Aeroport din CJ Braşov a clarificat şi problema privind turnul de control, acesta urmând să fie unul virtual. El a precizat că, în ultimii doi ani, de când se discută această problemă – turn de control virtual versus unul clasic, această variantă a fost implementată şi este operaţională din ce în ce mai multe ţări din Europa şi, mai mult, ‘odată cu pandemia, chiar Eurocontrol (Autoritatea Aeronautică Europeană) o recomandă’. De la deschiderea şantierului aeroportului, în martie, şi până în prezent, consorţiul câştigător al licitaţiei pentru realizarea terminalului aeroportului a mobilizat zilnic aproximativ 300 de muncitori, numărul acestora urmând să crească în perioada în care vor fi executate lucrările în interior.