Gări neigienizate, cu toalete necurăţate şi cu scaune rupte, linii nemarcate, peroane neconforme şi deficienţe privind igienizarea trenurilor se numără printre neregulile constatate în urma unor controale efectuate în Alba de către Protecţia Consumatorilor, soldate cu amenzi de peste 125.000 de lei, potrivit unui comunicat publicat, vineri, pe pagina de Facebook a Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC).
‘În cursul lunii octombrie, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba (CJPC) Alba a desfăşurat o serie de acţiuni de verificare a modului în care este respectată legislaţia specifică în vigoare la prestarea serviciilor de transport feroviar persoane şi servicii de transport rutier sau servicii conexe acestora la 15 operatori economici, ca parte a unei tematici naţionale. Pentru neregulile constatate, comisarii CJPC Alba au aplicat următoarele sancţiuni şi măsuri complementare: 15 amenzi contravenţionale în valoare de peste 125.000 lei; 8 avertismente; oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru un punct de lucru’, se menţionează în comunicat.
În cazul prestării de servicii de transport feroviar persoane şi servicii conexe, cele mai frecvente abateri constatate au fost, potrivit sursei citate, faptul că nu se asigură prestarea serviciului conform condiţiilor specifice activităţii şi nici condiţii igienico-sanitare specifice activităţii (clădire gară neigienizată, toalete necurăţate, sală de aşteptare neigienizată, scaune rupte, praf, pânze de păianjeni, pardoseală necurăţată, pardoseală şi gresie uzată, ciobită, crăpată în toalete şi în sala de achiziţie bilete, geamuri murdare în strat grosier, tavan cu infiltraţii în sala de aşteptare).
De asemenea, comisarii OPC Alba au descoperit proceduri nesigure, cum ar fi linii nemarcate, lipsă dispozitiv sau mijloc de utilizare la îmbarcare/coborâre în/din vagoane a persoanelor cu dizabilităţi de mobilitate, faptul că peronul nu este la nivelul scărilor de tren, peron din plăci de beton instabile şi peroane neconforme.
Burlane înfundate cu resturi vegetale şi iarbă crescută în zona scocurilor de scurgere sau cuiburi de păsări la colţul geamurilor au fost alte deficienţe constatate.
Comisarii au mai observat deficienţe privind igienizarea trenurilor, urme de resturi microbiene în zona de ventilaţie, pardoseală şi scări uzate, grup sanitar cu defecţiuni la blocul automat de apă şi hârtie, cu balama defectă şi uşă colectare deşeu defectă.
În cazul prestării de servicii de transport rutier sau servicii conexe acestora, printre cele mai frecvent abateri constatate se numără: prestare de servicii care pot afecta viaţa şi sănătatea consumatorilor; nu se asigură prestarea serviciului conform condiţiilor specifice activităţii; prestarea serviciului de transport persoane se face cu lipsă curăţare sistem de climatizare mijloace de transport, lipsă igienizare şi curăţare zonă bagaje, sistem de climatizare defect; informare incompletă pentru persoanele cu dizabilităţi şi inexistentă pentru persoanele cu handicap; prestarea serviciului de activităţi conexe transportului public (autogară) se face cu lipsa marcajelor, panourilor privind accesul persoanelor cu dizabilităţi la servicii de transport public de persoane.
‘Nu tolerăm niciun fel de deficienţă, aşa cum consumatorii ştiu deja. (…). Acţiunile de verificare în acest domeniu de activitate vor continua şi în următoarea perioadă’, a afirmat, potrivit comunicatului, comisar şef adjunct CJPC Alba, Emil Nistor.