AcasăStiri generaleAlegeriLocale2020/ Gabriela Firea propune realizarea pasajelor Petricani şi Andronache şi a străpungerii...

AlegeriLocale2020/ Gabriela Firea propune realizarea pasajelor Petricani şi Andronache şi a străpungerii Valea Cascadelor – Prelungirea Ghencea

Primarul general, Gabriela Firea, a prezentat joi o serie de proiecte de infrastructură, menite să contribuie la fluidizarea traficului şi reducerea poluării, enumerând continuarea lucrărilor la Podul Ciurel, Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu, dar şi realizarea de pasaje la Petricani şi Andronache sau a Străpungerii Drumul Săbăreni – Centura Bucureşti. În ceea ce priveşte Podul Ciurel, primarul general a subliniat că a fost finalizată prima etapă, Nodul Virtuţii (constând într-un pod hobanat, trei pasaje supraterane şi nouă bretele de circulaţie), şi că urmează a doua etapă a proiectului – Nod Virtuţii – Bulevardul Uverturii. ‘Suntem deja pregătiţi să intrăm în teren. Avem semnat contractul cu asocierea de constructori şi sunt consemnaţi banii pentru exproprieri. Vor fi 20 de imobile expropriate şi nu 200, cum erau în proiectul iniţial’, a precizat ea, în cadrul unei transmisii video pe Facebook. Gabriela Firea a arătat că zona de nord a Capitalei, unde s-a construit mult în ultimii ani, este foarte aglomerată şi că realizarea unor pasaje la Petricani şi Andronache va contribui la fluidizarea traficului. ‘Pasajul Petricani va rezolva foarte mult problema traficului din zonă pentru că sunt blocaje în fiecare zi, atât dimineaţa, când se merge de la Ilfov către Bucureşti, cât şi seara, când cei care locuiesc în localităţile din Ilfov se întorc acasă. (…) Imediat cum se finalizează construirea Pasajului Petricani, pentru a nu bloca zona în totalitate şi pentru a putea exista o variantă alternativă de circulaţie, trecem la construirea Pasajului Andronache. Proiectul este deja realizat. Întreaga zonă va fi reconfigurată, practic va fi de nerecunoscut’, a precizat primarul Capitalei. În ceea ce priveşte supralărgirea bulevardului Prelungirea Ghencea, edilul general a declarat că este vorba despre un proiect aşteptat de peste 20 de ani. ‘Se lucrează aşadar la infrastructura rutieră. Au fost relocate şi modernizate reţelele edilitare şi a fost deschisă circulaţia pe drumul nou făcut, între str. Braşov şi str. Râul Doamnei’, a explicat Gabriela Firea. În legătură cu Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu, ea a precizat că a fost realizată prima etapă a acestei lucrări, constând în lărgirea bulevardului Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens şi construirea unui pasaj peste Dâmboviţa. ‘Mergem la etapa a doua – lărgirea la trei benzi pe sens a str. Iuliu Haţieganu, între pasaj şi Calea Vitan’, a explicat Gabriela Firea. Un alt proiect pe care l-a menţionat este Străpungere Drumul Săbăreni – Centura Bucureşti, care presupune realizarea unei noi legături spre Şoseaua de Centură prin prelungirea arterei Drumul Săbăreni. ‘Bucureştenii care locuiesc acolo trebuie să iasă din Bucureşti spre Centură şi apoi să revină. Deci nu există cale directă de acces cu centrul oraşului. (…) Practic, şoferii vor putea ieşi din Capitală prin Calea Giuleşti, nu să facă un ocol atât de mare’, a spus ea. Lărgire Şoseaua Bucureşti – Măgurele este un proiect care prevede lărgirea la două benzi pe sens, inclusiv cu piste pentru biciclişti, a străzii care face legătura între Capitală şi oraşul Măgurele. Străpungerea Valea Cascadelor – Prelungirea Ghencea presupune realizarea unei noi legături între trei artere din vestul Capitalei. Conform proiectului, legătura propusă va pleca de la intersecţia str. Valea Cascadelor cu Bulevardul Timişoara, pe lângă cartierul ANL Brâncuşi şi se va opri în Bulevardul Prelungirea Ghencea. ‘Practic, şoferii vor putea ajunge direct din Bulevardul Iuliu Maniu în Bulevardul Prelungirea Ghencea’, a afirmat Firea. În ceea ce priveşte modernizarea Bulevardului Dumitru Pompeiu, primarul general a menţionat că a fost deja semnat contractul cu Trustul de Clădiri Metropolitane. Totodată, Proiectul Nod Avionului urmează să închidă inelul median de circulaţie din nordul Capitalei. ‘A fost revizuit studiul de fezabilitate de către specialiştii Companiei Dezvoltare Durabilă, iar CGMB a aprobat deja indicatorii tehnico-economici’, a menţionat sursa citată.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks