Parchetul de pe lângă Judecătoria Alba Iulia a declinat în favoarea Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) competenţa de soluţionare a cauzei privind o plângere formulată de Uniunea Salvaţi România (USR), care reclamă faptul că s-ar fi folosit bani publici pentru realizarea unor afişe montate pe panouri de informare publicitare stradală, ‘intuitiv asociate’ candidatului liberal la funcţia de primar al municipiului Alba Iulia. Reprezentanţi ai Parchetului au confirmat, joi, pentru AGERPRES, faptul că a fost dispusă această declinare a competenţei către DNA. În Ordonanţă se menţionează că, în urma plângerii formulate de USR, ‘organul de cercetare penală s-a sesizat din oficiu cu privire la săvârşirea infracţiunii de delapidare prev. de art.295 Cod Penal, constând în aceea că, pe domeniul public al oraşului Alba Iulia, au apărut panouri în care au fost expuse diferite afişe cu proiecte realizate realizate de către Primărie sau proiecte pe care aceeaşi instituţie intenţionează să le realizeze în perioada următoare, iar pe fiecare dintre afişele respective apare sigla municipiului şi, de asemenea, este scrisă sintagma #Creştem Alba Iulia, aceeaşi sintagmă care apare pe materiale de publicitate electorală care aparţin candidatului la funcţia de primar al municipiului şi care, în prezent, ocupă funcţia de viceprimar cu atribuţii de primar, Voicu Paul’. Analizând sesizarea, s-a constatat că ‘fapta ar putea întruni’ elementele constitutive ale infracţiunii prevăzute de art. 13 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, deoarece Voicu Paul are o funcţie de conducere într-un partid politic – preşedinte al filialei Alba a PNL. Potrivit Parchetului, ‘competenţa de efectuare a urmării penale’ aparţine DNA, deoarece faptele sesizate au avut loc pe raza municipiului Alba Iulia, iar Voicu Paul are calitatea de viceprimar cu atribuţii de primar. În replică, Voicu Paul susţine că nu ar fi vorba de bani publici, ci de o sponsorizare. ‘Nu e vorba de niciun leu cheltuit din banii publici, ci de o sponsorizare din partea unor companii care au înţeles, (…), că oraşul poate fi ajutat să crească în nenumărate feluri, inclusiv printr-o campanie de informare’, a declarat, joi, acesta. El a adăugat că a înaintat adrese către instituţiile unde USR a făcut plângere, prin care a solicitat ‘clarificarea sesizării cu rapiditate’. La începutul săptămânii trecute, Primăria Alba Iulia a fost obligată să îndepărteze o serie de afişe montate pe panouri de informare publicitare stradală, ca urmare a unor hotărâri dispuse de Biroul Electoral de Circumscripţie (BEC) nr. 1 Alba Iulia şi Biroul Electoral de Circumscripţie nr. 1 Alba. Astfel, în 14 septembrie, BEC nr. 1 Alba a respins contestaţia depusă de PNL şi Municipiul Alba Iulia împotriva unei decizii adoptate anterior de către BEC nr. 1 Alba Iulia, care a admis o sesizare formulată de USR-PLUS, în care se susţinea că respectivele materiale sunt ‘intuitiv asociate’ candidatului liberal la funcţia de primar, Voicu Paul, fiind campanie ‘mascată’ pentru acesta. USR-PLUS a arătat, printre altele, că sintagma #CreştemAlbaIulia apare şi pe materialele publicitare ale candidatului PNL, în prezent viceprimar cu atribuţii de primar al municipiului Alba Iulia. Reprezentanţii USR – PLUS au opinat că astfel sunt ‘încălcate’ regulile de desfăşurare a campaniei electorale. Ulterior, USR-PLUS a transmis, printr-un comunicat de presă, că, astfel, ‘se confirmă faptul că viceprimarul cu atribuţii de primar, Voicu Paul, şi administraţia liberală au sfidat legea şi au montat ilegal, din bani publici, panouri electorale pentru promovarea’ candidatului liberal. Anterior, într-un alt comunicat, USR-PLUS a susţinut că, ‘potrivit unui răspuns semnat chiar de viceprimarul cu atribuţii de primar, banii care au fost folosiţi pentru afişe şi mesh-uri sunt din proiecte cu finanţare europeană’.