Jumătate dintre elevii români devin victime ale situaţiilor de violenţă fizică şi de ameninţare sau ale mesajelor umilitoare transmise online (49%), asistă în calitate de martori (81%) sau recunosc că au comis ei înşişi astfel de fapte (27%), potrivit unei analize a organizaţiei Salvaţi Copiii transmisă, joi, AGERPRES.
Un procent de 57% dintre elevi afirmă că au apelat la colegi pentru a interveni în situaţii de bullying.
Procentul elevilor care spun că au fost victime ale bullying-ului a crescut de la 29% în 2016 la 49% în 2022, conform datelor comparative ale anchetelor derulate de Salvaţi Copiii România.
Statisticile oficiale arată că în sistemul de educaţie a fost înregistrată o creştere cu aproape o treime a situaţiilor de bullying sesizate în anul şcolar 2021 – 2022 prin comparaţie cu cel anterior (10.971 de situaţii de bullying constatate, faţă de 7.715).
Salvaţi Copiii a decis să prioritizeze programul antibullying şi sprijină şcolile în constituirea grupurilor de acţiune în acest domeniu, precum şi a unui mecanism de monitorizare a acestora, colaborând, în acest sens, cu Ministerul Educaţiei.
Salvaţi Copiii România, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, a organizat, joi, la Târgovişte, conferinţa regională ‘Dreptul la pauză fără bullying – cooperare şi bune practici pentru comunităţi educaţionale sigure’. Au participat toţi actorii relevanţi din domeniul educaţiei şi protecţiei copilului cu responsabilităţi în prevenirea şi diminuarea fenomenului de bullying din sudul Munteniei – Argeş, Ialomiţa, Călăraşi, Giurgiu, Teleorman, Prahova, Dâmboviţa.
Pe 27 mai 2020, prin ordin de ministru, propunerile Salvaţi Copiii România privind prevenirea şi reducerea fenomenului de bullying în şcoli au fost incluse în Normele metodologice de aplicare a Legii împotriva violenţei psihologice bullying. Astfel, în fiecare şcoală/liceu trebuie înfiinţat un grup de acţiune antibullying, din care vor face parte directorul unităţii de învăţământ, profesorul consilier şcolar, trei cadre didactice formate în problematica violenţei, inclusiv a violenţei psihologice bullying, doi sau mai mulţi reprezentanţi ai elevilor şi reprezentanţi ai părinţilor. Rolul acestui grup este de a preveni, identifica şi soluţiona situaţii de bullying între elevi, care pot avea loc prin acţiuni fizice, verbale, relaţionale şi/sau cibernetice.