Peste zece mii de persoane au descărcat aplicaţia pentru telefonul mobil Visit Harghita, care reuneşte atracţiile turistice, evenimentele sau programele organizate în zonă şi care s-a dovedit a fi un instrument foarte util pentru cei care au vizitat judeţul.
Potrivit informaţiilor furnizate AGERPRES de vicepreşedintele Consiliului Judeţean Harghita, Bíró Barna Botond, în perioada 12 decembie 2018 – 22 martie 2021 aplicaţia Visit Harghita a fost descărcată de 10.235 ori, 81% dintre utilizatori fiind români, 15% maghiari, iar restul fiind cetăţeni din Germania, Marea Britanie şi Austria.
Datele statistice arată că 49% dintre utilizatori locuiesc în capitala României, judeţul devenind atractiv pentru persoanele din Bucureşti, dar şi din alte oraşe ale ţării.
Cei care au folosit aplicaţia Visit Harghita au fost interesaţi de atracţiile turistice, cum ar fi Parcul Mini Transilvania, Trandafirul de aur al Sanctuarului Marian de la Şumuleu Ciuc, Lacul Roşu sau Salina Praid, dar şi de listele ‘Top 25 de atracţii turistice’ şi ‘Top 25 ce poţi face’.
De altfel, pe platformele Visit Harghita sunt disponibile aproape o sută de programe turistice, cu informaţii detaliate şi extrem de utile pentru cei care doresc să viziteze judeţul.
‘Prima aplicaţie destinată telefonului mobil şi site-ul grupează într-un singur loc ofertele turistice judeţene, acesta fiind punctul forte al Visit Harghita. După cum a reieşit, aplicaţia Visit Harghita a fost descărcată în anul care a trecut de persoane din Bucureşti, ceea ce demonstrează clar faptul că regiunea noastră este atractivă nu numai pentru locuitorii din Ungaria, ci şi pentru cei din România’, a precizat vicepreşedintele CJ Harghita.
Sursa citată a arătat că anul turistic 2020 a fost unul plin de provocări pentru operatorii din domeniu, încasările scăzând cu circa 60%, dar antreprenorii din judeţul Harghita au reacţionat în mod favorabil şi ‘au reuşit să depăşească obstacolele apărute’.
Potrivit lui Biro Barna Botond, în cursul anului trecut au fost lansate mai multe iniţiative interesante, atât din partea antreprenorilor cât şi din partea Consiliului Judeţean Harghita, fiind organizate consultări online, pentru inventarierea problemelor existente şi sesiuni de brainstorming, în baza cărora au fost organizate cursuri.
Au fost lansate mai multe iniţiative, cum ar fi ‘Plan Now, Visit Later’, campania ‘Visit Harghita’ şi cea intitulată ‘Hargita visszavár’ (HarghitaVăAşteaptă – n.r.) şi, după relaxarea restricţiilor, în august 2020, a fost lansat un program destinat familiilor – ‘Visit Harghita – Family-Friendly’.
În baza anumitor criterii stabilite de echipa Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Harghita, din cadrul Consiliului Judeţean, au fost stabilite standarde şi criterii ce au fost atribuite furnizorilor de servicii care se adresează familiilor, fiind contactaţi cei care s-ar fi încadrat în această categorie.
În prima fază au primit certificate ‘Family Friendly’ un număr de 52 restaurante şi unităţi de cazare, lista acestora putând fi accesată prin aplicaţia Visit Harghita şi prin pagina web.
Festivitatea de premiere şi de acordare a certificatelor a avut loc cu prilejul vizitei în judeţ a specialistului în marketing Răzvan Pascu, care s-a aflat în Harghita şi în timpul iernii, alături de mai mulţi influenceri, intenţia autorităţilor judeţene fiind aceea de a face cunoscut judeţul pentru turiştii din ţară.
‘Mulţumită campaniilor naţionale online, mai mult de 6 milioane de oameni au aflat despre caracteristicile judeţului Harghita. Această iniţiativă a fost de succes deoarece din ce în ce mai mulţi influenceri călători au venit şi vin în judeţul Harghita. Astfel, contribuie la promovarea ofertelor bogate, despre care turiştii autohtoni aveau puţine informaţii până acum’, a precizat vicepreşedintele CJ.
În privinţa anului turistic 2021, autorităţile doresc o dezvoltare a acestui domeniu, prin asigurarea şi prezentarea serviciilor conexe oferite în judeţ, astfel încât turiştii să stea în Harghita pentru o perioadă mai mare de trei zile.
Sursa citată a mai arătat că, potrivit statisticilor, 9 din 10 turişti au nevoie de o călătorie sau au planuri de vacanţă în această perioadă şi caută locuri în mijlocul naturii, unde să vină împreună cu familia şi prietenii.
‘Conform statisticilor, putem spune că pandemia ne-a întărit poziţia turistică pe plan intern, deoarece oamenii caută acum locaţii aproape de natură, mai mici ca dimensiune, ideale pentru familii şi grupuri de prieteni. Şi la acest capitol judeţul Harghita are foarte multe de oferit. (…) Îmi exprim speranţa că pandemia se va încheia cât mai repede, iar dezvoltarea turismului va constitui cheia relansării economice. Împreună cu antreprenorii noştri din domeniul turismului ne pregătim pentru perioada în care ne putem relua viaţa liberă anterioară. Trebuie să acordăm o atenţie sporită acestei teme, deoarece toţi specialiştii sunt de părere că odată cu apariţia undei verzi în domeniul turismului, ne putem aştepta la o cerere pentru care nu suntem încă pregătiţi, nici în judeţul Harghita şi nici la nivelul ţării’, a mai spus Biro Barna Botond. AGERPRES / (A – autor: Gina Ştefan, editor: Marius Frăţilă)