Primăria Piteşti a recepţionat, joi, sistemul integrat de management al traficului din municipiu, care include modernizarea a 39 de intersecţii unde au fost instalate semafoare cu LED controlate de automate de dirijare a traficului, butoane pentru pietoni şi dispozitive acustice pentru persoanele cu dizabilităţi.
Investiţiile au fost realizate în cadrul proiectului ‘Crearea unui sistem de management al traficului şi măsuri pentru gestionarea durabilă a parcărilor în municipiul Piteşti’, cu finanţare asigurată din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2014-2020.
‘Soluţiile inteligente de management al traficului, implementate în cadrul proiectului, sunt consacrate la nivel european, performante, menite să contribuie la reducerea congestiilor şi la creşterea siguranţei rutiere pentru toţi participanţii la trafic. (…) Sistemul de management al traficului colectează datele de trafic în timp real, astfel încât automatele de dirijare a traficului pot să adapteze dinamic programul de semaforizare în funcţie de aceste valori. Noile sisteme instalate în intersecţii permit, totodată, prioritizarea transportului în comun, prin acordarea unei faze la cerere, dedicate, pentru vehiculele aflate în întârziere faţă de graficul normal de transport’, se precizează într-un comunicat al Primăriei Piteşti.
Sistematizarea intersecţiilor a inclus lucrări de marcaje rutiere şi montare de noi indicatoare. Lucrările de infrastructură au constat în montarea unor stâlpi metalici ancoraţi în fundaţii din beton armat şi executarea unor canale subterane necesare instalării fibrei optice şi cablurilor electrice.
În cadrul sistemului integrat de management al traficului au fost realizate subsisteme de control al traficului, monitorizare video a traficului, comunicaţii prin fibră optică, comunicaţii radio, semnalizare rutieră, prioritizare a mijloacelor de transport public de călători, detecţie a calităţii aerului şi stării carosabilului, analiză inteligentă de trafic şi cântărire în mişcare, precum şi un dispecerat – Centru de Comandă şi Control.
‘Creşterea siguranţei în trafic (…) se va realiza prin camerele video IP, de înaltă rezoluţie, montate în oraş. Camerele sunt dotate cu funcţionalităţi de analiză video integrate, fiind capabile nu doar să monitorizeze traficul, ci şi să asigure analiza inteligentă a eventualelor incidente din trafic şi citirea automată a numerelor de înmatriculare ale vehiculelor. Pentru protejarea infrastructurii rutiere, pe arterele de acces în municipiul Piteşti au fost montate sisteme de cântărire în mişcare, ce vor detecta în mod automat vehiculele cu o masă mai mare decât cea legal admisă. Monitorizarea calităţii aerului este şi ea o prioritate în cadrul proiectului, aceasta fiind făcută printr-o serie de senzori inteligenţi, capabili să detecteze şi să alerteze cu privire la eventualele depăşiri ale valorilor normale de emisii poluante din aer’, se mai menţionează în comunicat.
Toate sistemele sunt conectate la Centrul de Control printr-o infrastructură proprie de comunicaţii, atât prin fibră optică îngropată, cât şi prin comunicaţii radio. Centrul de Control beneficiază de dotări ultra-moderne – echipamente IT şi de comunicaţii, sisteme de afişare profesionale de tip wall-display şi aplicaţii software.
Pe de altă parte, în cadrul sistemului de management al parcărilor au fost realizate subsisteme de informare, de management al parcărilor, de comunicaţii prin fibră optică şi de semnalizare rutieră. Au fost realizate cinci panouri cu mesaje variabile care au fost instalate la intrările în municipiu, iar cele cinci parcări modernizate prin proiect au fost echipate cu echipamente de parking de ultimă generaţie, inclusiv echipamente de monitorizare video şi panouri de informare locuri libere.
‘Valoarea finală a contractului de furnizare a componentei de management integrat al traficului este de 29.074.298,52 de lei fără TVA. (…) Valoarea finală a contractului de furnizare a componentei de management al parcărilor este de 5.913.975,90 de lei fără TVA’, a mai informat Primăria Piteşti. AGERPRES / (AS – autor: George Onea, editor: Marius Frăţilă)