Asociaţia BookLand va demara construcţia primului campus preuniversitar profesional în sistem dual din mediul rural, cu ciclurile primar-gimnazial-liceal-postliceal, cu scopul de a forma specialiştii în producţie şi servicii de care România are nevoie.
Potrivit unui comunicat al Asociaţiei BookLand transmis, luni, AGERPRES, această şcoală modernă (cu bibliotecă, laboratoare, ateliere de lucru, sală de spectacole, facilităţi sportive, amfiteatru în aer liber, spaţii de relaxare, mini-fermă animale, cantină, brutărie, spălătorie, livadă, gradină de legume şi solar) va fi pusă gratuit la dispoziţia copiilor din satele şi comunele argeşene, în prima etapă, la câţiva ani distanţă urmând inaugurări şi în alte judeţe. De asemenea, tinerii vor beneficia la finalul studiilor de locuri de muncă în cadrul companiilor cu care asociaţia va derula parteneriate şi programe de învăţământ profesional dual.
‘Vrem să contribuim la scăderea abandonului şcolar, la creşterea performanţelor şcolare, la creşterea respectului de sine şi de ţară, la o retenţie de top a elevilor noştri în rândul angajatorilor şi la o înflorire a comunităţilor rurale în care activăm’, a declarat preşedinta Asociaţiei BookLand, Mihaela Petrovan.
Aceasta a menţionat că o zi în şcoala BookLand începe cu micul dejun, cu ore susţinute de ‘dascăli pasionaţi’, cu pauze de mişcare în aer liber, continuă cu prânzul, cu afterschool, activităţi în bucătărie, livada-grădină, ferma de animale.
Ea a spus că fiecare elev va avea ‘responsabilităţi clare’ şi că manualele, rechizitele, transportul, uniformele şcolare şi accesul la varii activităţi vor fi asigurate integral de asociaţie.
‘Practic, vom funcţiona ca o şcoală privată, însă cu zero taxe! Mai mult decât atât, vom plăti printre cele mai mari burse liceenilor, pe cei mai buni absolvenţi sprijinindu-i să treacă examenul de Bacalaureat, iar pe cei excelenţi susţinându-i în urmărea studiilor superioare. În misiunea asumată ne bazăm atât pe noi înşine – căci vom deschide şi întreprinderi sociale pentru a ne auto-gospodări – cât şi pe sutele de parteneri care ni s-au alăturat în ultimii ani’, a adăugat Mihaela Petrovan.
44% dintre români au nivel mediu de educaţie (postliceal, liceal, profesional, învăţământ complementar sau de ucenici), 40% – unul scăzut (preşcolar, primar, gimnazial sau fără şcoală absolvită) şi 16% – unul superior, conform Institutului Naţional de Statistică.