Acasă93Asociaţia Telefonul Copilului: Pandemia a favorizat accentuarea problemelor emoţionale în rândul copiilor

Asociaţia Telefonul Copilului: Pandemia a favorizat accentuarea problemelor emoţionale în rândul copiilor

Pandemia a ‘exacerbat problemele psihologice şi abuzul’ în rândul copiilor, în contextul măsurilor de izolare impuse, ‘cu efecte pe termen lung asupra sănătăţii mintale’, afirmă reprezentanţii Asociaţiei Telefonul Copilului într-un comunicat remis joi presei.

Principalele probleme asociate pandemiei pentru care copiii au apelat numărul gratuit 116111, precum şi instrumentele online de consiliere oferite de Asociaţia Telefonul Copilului (aplicaţia Happygraff şi www.116111.ro), au fost: nevoia de consiliere psihologică, în procentaj de 52,8%, respectiv abuzul şi violenţa în familie – 46,8%.

Stările emoţionale pe care le-au experimentat copiii care au contactat serviciile de consiliere ale Asociaţiei Telefonul Copilului, în perioada pandemiei, au fost: frică, anxietate şi depresie – 67,4%; dificultăţi în relaţionare / nevoia de apartenenţă la grup – 63,11%; singurătate existenţială / sentimentul că nu pot împărtăşi cu nimeni cine sunt şi ceea ce simt cu adevărat întrucât nu vor fi înţeleşi – 29,8%; îngrijorare cu privire la absenţa persoanelor-suport – 32,1%; confuzie generată de informaţiile contradictorii şi schimbările apărute în rutina vieţii – 23,5%; teamă referitor la frecventarea cursurilor şcolare în contextul crizei sanitare – 18,7%.

‘Abuzul şi violenţa în familie au înregistrat o creştere alarmantă în perioada pandemiei, respectiv 46,8% din totalul situaţiilor consiliate de organizaţie, comparativ cu anul 2019, când procentajul a fost de 18,48%. Agresorii copiilor au fost: 53,4% ambii părinţi, 28,7% unul dintre părinţi sau concubinul/concubina unuia dintre părinţi, 13,5% alţi adulţi şi 4,5% un alt copil. (…) 30,7% dintre copiii care au contactat numărul de telefon 116111 au exprimat dorinţa de a pleca de acasă, considerând acest gest drept o evadare din situaţiile de abuz la care au fost expuşi’, arată aceeaşi sursă.

Asociaţia Telefonul Copilului afirmă că în perioada pandemiei peste 30,7% dintre cazurile înregistrate se referă la bullying şi cyberbullying. În ceea ce priveşte categoria de vârstă, cea mai afectată de acest tip de abuz este categoria 13 – 15 ani, urmată de categoria 10 – 12 ani.

54,1% dintre situaţiile de abuz de tip bullying au avut loc în mediul online, ca urmare a digitalizării cursurilor şcolare, 33,2% în grădiniţă/şcoală, iar 9,8% au avut loc în spaţiul public, susţin reprezentanţii asociaţiei.

‘20% dintre copiii care ne-au contactat au precizat faptul că nu dispun de tehnologia necesară pentru a participa în mod activ la cursurile online. Astfel, au existat şi situaţii în care elevii au întâmpinat dificultăţi precum: absenţe nemotivate, lacune şcolare’, se mai arată în comunicat.

116111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Telekom Romania. Apelul către 116111 este oferit gratuit de Telekom Romania Communications şi Telekom Romania Mobile Communications atât pentru propriile de reţele de telefonie, cât şi pentru reţelele Orange şi Vodafone.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks