Acasă55AUR: Învăţământul românesc trebuie reorganizat după modelul propus de Spiru Haret

AUR: Învăţământul românesc trebuie reorganizat după modelul propus de Spiru Haret

Alianţa pentru Unirea Românilor (AUR) critică schimbările majore din învăţământul preuniversitar anunţate de ministrul Sorin Cîmpeanu şi susţine revenirea la sistemul de învăţământ clasic românesc, după modelul propus de Spiru Haret.

‘AUR susţine revenirea la sistemul de învăţământ clasic românesc, de inspiraţie Spiru Haret. Acest sistem a fost probat şi verificat în ultimii 100 de ani şi a dus la educarea poporului, nu doar a elitelor, generând personalităţi marcante inclusiv la nivel mondial. A lăsa la latitudinea cadrelor didactice modalitatea în care îi vor evalua pe elevi conduce la o serie de riscuri, iar numărul minim de note ar trebui însoţit de o ritmicitate a notării. De asemenea, este greşită eliminarea tezelor, acestea reprezentând sinteza cunoştinţelor dintr-o anumită perioadă de studiu şi măsura competenţelor acumulate la finalul acelei perioade. Cât despre totala autonomie a profesorului în evaluarea ritmică, ea poate da naştere la situaţii în care profesorul poate avantaja sau dezavantaja un elev în funcţie de anumite interese’, susţine, marţi, deputatul George Simion, preşedintele AUR, într-un comunicat de presă.

În context, Claudiu Târziu, lider al grupului AUR din Senat, consideră că elevii au nevoie de interacţiune umană, nu trebuie să se educe pe internet, iar profesorii nu trebuie să devină ‘facilitatori’ pentru ‘resurse’ de pe internet.

‘Elevii nu se educă pe internet, iar profesorii nu trebuie să devină ‘facilitatori’ pentru ‘resurse’ de pe internet. Copiii au nevoie de interacţiune umană, de împărtăşirea pe viu a experienţei profesorului, aşa cum se face în toate şcolile prestigioase din Europa. Totodată, atragem atenţia că introducerea de noi discipline în planul de învăţământ înseamnă automat renunţarea la alte discipline, pentru că numărul maxim de ore pe săptămână nu poate depăşi 26 de ore. Nu în ultimul rând, vacanţele mobile introduc diferenţieri inacceptabile între elevi. Ele vor genera discuţii şi probleme greu de soluţionat. De aceea, considerăm că structura anului şcolar ar trebui să fie unitară la nivelul întregii ţări’, precizează Târziu. AGERPRES /(AS-autor: Sorinel Peneş, editor: Mihai Simionescu)

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks