„Prevederi aberante juridic și fasciste ca viziune în BoloLegea privind administrația locală:
– amenda contravențională neachitata in 3 luni duce la creșterea ei automată cu 30%.
-amenda contravențională neachitata in 6 luni duce la creșterea ei cu încă 30%.
-amenda neachitata in 12 luni duce la posibilitatea înlocuirii ei cu amenda penală (????), care la rândul ei poate fi înlocuită cu închisoarea penală după alte 60 de zile. În România constituțională răspunderea penală (amenda sau închisoare) nu poate fi atrasă decât pentru săvârșirea de infracțiuni”, scrie, pe Facebook, avocatul Toni Neacşu.
„- creanțele fiscale locale (taxe, impozite, amenzi), pot fi cesionate executorilor judecătorești sau recuperatorilor privați care le executa ca fiind chiar creanțe fiscale( ?????) si isi pot pune o marjă de profit (?????). Cât? Oricât vor, ca legea nu prevede. BoloRedactorul legii habar nu are ca executorii judecătorești nu funcționează cu marje de profit ci cu onorarii fixe si cheltuieli de executare.
– neplata amenzii contraventionale de circulație pe drumurile publice duce la suspendarea automata (????l) a dreptului de a conduce, pe termen nelimitat (????), adica până la plata efectivă. Orice amenda la regimul circulației, de exemplu si aceea sanctionata cu 3 puncte penalizare, nu cu suspendarea dreptului de a conduce. Nu exista cale de atac la instanta de judecată în caz de eroare, pur și simplu dacă continui să conduci săvârșești o infracțiune”, arată Neacşu.
El mai spune: „Deci vom avea 5 angajări a răspunderii Guvernului în aceeași ședință, asupra a 5 legi diferite.
Această decizie arată haosul din Guvern, dar și panica lor că măsurile privind magistrații nu vor trece de Curtea Constituțională, acestea încălcând toate deciziile anterioare și nu numai. Altfel spus, se asigură ca dacă un proiect e neconstituțional nu le va afecta si pe celelalte.
Constituțional e pe deplin posibil să îți angajezi răspunderea pe mai multe legi în aceeași zi, pentru că noi nu avem limitarea din Constituția Franței, unde nu se poate decât pe 2 legi pe sesiune. S-a mai procedat așa pe vremea Guvernului Boc, pe urmele căruia oricum acest guvern calcă ( CCR, Decizia 1557/2009). Nu zic că e și foarte democratic, pentru că Guvernul face ce ar trebui să facă numai Parlamentul, dar Constituția o permite.
Regretabil este ca prin această splitare a crescut riscul sa treacă alte măsuri aiuritoare, in special cele din modificările privind administratia si creșterea veniturilor (din banii populatiei) primăriilor.
PS Desigur, cata vreme una din condițiile pentru a putea legifera prin angajarea răspunderii în Parlament este ca legea cu pricina să se aplice imediat și să producă efecte imediat, e greu de înțeles cum ar putea fi constituțional un proiect care prevede chiar in continutul lui ca va produce efecte din 2035″.
Sursa: Ecopolitic.ro





