Vicepremierul Dan Barna, copreşedinte USR PLUS, a declarat luni că deciziile luate de către preşedinţii de partid în cadrul negocierilor pentru împărţirea ministerelor s-au bazat pe consultări cu delegaţiile, excluzând astfel ipoteza unor hotărâri unilaterale.
‘Acele negocieri, pe care le cunoaşteţi foarte bine, care au fost atunci mediatizate foarte clar, s-au desfăşurat pe un mecanism foarte simplu. După fiecare etapă de negociere – fie că a fost în plen, cu delegaţiile complete, fie că a fost în echipe mai restrânse -, preşedintele fiecărui partid s-a întors şi a discutat cu echipa lui, zile sau ore sau minute, după cum a fost cazul sau subiectul. Deci, fiecare evoluţie a deciziilor pe care le-am luat în acele zile s-a bazat pe consultare, discuţii în grupuri mai mici sau mai mari, după care, consultări cu echipă, după care, în plenul delegaţiilor s-a convenit pe formula finală, fiind puse pe masă diverse alternative. Adică subiectul: cine rămâne preşedinte la Cameră, cum se împart ministerele sunt subiecte despre care media a scris pagini întregi, foarte multe adevărate’, a arătat el într-o declaraţie acordată presei la Palatul Parlamentului.
Barna a precizat că deciziile privind împărţirea ministerelor nu puteau fi luate exclusiv de către preşedinţii partidelor.
‘Nu a fost o decizie unilaterală a cuiva, într-un colţ. Asta clar nu a existat, pentru că după fiecare discuţie, fiecare s-a întors la partidul lui, a discutat, a revenit. După care s-a luat o decizie colegială în plenul comisiei de negociere. (…) Nu avea cum să fie luată exclusiv, pentru că s-a făcut o listă: fiecare partid ce ministere îşi doreşte, am văzut unde sunt suprapunerile şi am început să tot discutăm şi în plen, cu toţii, şi în grupuri restrânse, să discutăm ce variante ar fi. S-a ajuns la o variantă care a fost agreată de delegaţiile prezente acolo, că altfel nu am fi semnat protocolul’, a menţionat liderul USR PLUS.
Potrivit lui Barna, cele trei ministere în care toate partidele şi-au dorit reprezentare au fost: Transporturile, Dezvoltarea şi Fondurile europene.
‘Referitor la împărţirea ministerelor, cea mai mare bătălie a fost pentru Ministerul Transporturilor şi vedem acum cu toţii, şi cetăţenii, şi media, de ce Cătălin Drulă e de departe cea mai bună opţiune pe care o avea coaliţia pentru Ministerul Transporturilor şi sunt foarte mulţumit că acela a fost unul dintre punctele de inflexiune pentru noi în acea negociere. (…) Au fost trei ministere unde toate partidele şi-au dorit reprezentare: Transporturi, Dezvoltare şi Fonduri. De asemenea, a fost o chestiune de paritate, iniţial, între ministere, după care, în urma negocierilor, s-a ajuns la diferenţa pe care o ştiţi în prezent’, a spus el.