Consilierii locali orădeni şi cei judeţeni au aprobat vineri, în şedinţă comună, indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ‘Drum expres Arad-Oradea’, proiect comun al consiliilor judeţene Bihor şi Arad, împreună cu primăriile celor două municipii.
Construirea acestui drum expres a fost convenită în cadrul parteneriatului dintre Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Primăria municipiului Oradea, Primăria municipiului Arad şi Consiliul Judeţean Bihor, respectiv Arad.
Drumul expres va avea 120 de kilometri, o viteză de proiectare de 140 kilometri / oră şi presupune realizarea a 70 de poduri şi podeţe, 12 noduri rutiere şi un pasaj.
‘Este un exemplu de bună practică la care toţi cei prezenţi aţi contribuit, şi anume la construcţia şi maturitatea acestui proiect. Este o premieră la nivel naţional ca un proiect de asemenea anvergură să se realizeze în sistem de parteneriat cu administraţiile publice locale. Din perspectiva Ministerului Transporturilor, pe baza acestui tip şi exerciţiu de parteneriat, la ora actuală înregistrăm 55 de proiecte care au fost elaborate, discutate, analizate şi semnate cu ministerul de resort. Ca atare, vă suntem alături şi în etapa cea mai importantă, cea a realizării proiectului tehnic şi a execuţiei lucrărilor’, a afirmat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Adrian Foghiş, într-un comunicat al Primăriei Oradea.
Drumul expres Oradea-Arad face parte din lista de proiecte de infrastructură de transport finanţabile în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020. Valoarea investiţiei se ridică la 10.710.315.053,99 lei (inclusiv TVA).
‘Această colaborare între cele patru unităţi administrativ-teritoriale şi-a spus cuvântul în finalizarea acestui studiu de fezabilitate, iar colaborarea dintre noi va merge mai departe şi va duce la realizarea acestui proiect, care pentru noi este de o importanţă desăvârşită. Vom avea practic o nouă legătură cu Coridorul 4 – Pan European, ceea ce înseamnă dezvoltare pentru municipiul nostru’, a declarat primarul municipiului Oradea, Florin Birta.
Totodată, Drumul expres Oradea-Arad se va conecta cu drumul de legătură dintre Oradea şi Autostrada Transilvania.
Traseul final a fost stabilit în urma unei analize multicriteriale, care a evaluat patru variante. Conform documentaţiei, cel mai mare punctaj a fost obţinut de varianta de traseu ‘Alternativa 4’ (marcată pe hartă cu albastru), după o comparaţie a scenariilor propuse din punct de vedere tehnic, economic, financiar al sustenabilităţii şi riscurilor.
‘Este un proiect curajos, unic în România, care se apropie de două miliarde de euro. Felicit Ministerul Transporturilor şi Guvernul pentru că, în sfârşit, încep să dea drumul la descentralizare. Ne doream foarte mult să avem parte şi de această dezvoltare. Este o investiţie foarte importantă, mai ales că prioritatea noastră este să investim şi să ducem toate drumurile judeţene până la limita cu judeţul Bihor’, a declarat şi preşedintele CJ Arad, Iustin Cionca, citat în comunicat. AGERPRES / (AS – autor: Eugenia Paşca, editor: Marius Frăţilă)