irecţia Arhitectului Şef din cadrul Consiliului Judeţean (CJ) Bihor va eficientiza relaţia cu cetăţenii, astfel încât timpii pentru eliberarea documentelor să fie considerabil reduşi începând cu data de 1 martie 2021. Potrivit unui comunicat transmis vineri de CJ Bihor, eliberarea certificatului de urbanism se va face în termen de cinci zile lucrătoare, în timp ce pentru eliberarea unei autorizaţii de construire, noul termen va fi de 10 zile lucrătoare, cu posibilitatea de a fi redus la cinci zile în schimbul unei taxe de urgenţă de maximum 300 de lei, diferenţiată în funcţie de tipul construcţiei. ‘Dorim să fim şi aici un exemplu de bună practică. Cei care doresc să investească sau să construiască în judeţul Bihor trebuie să aibă termene predictibile. Vrem să avem o altă abordare şi la Direcţia Arhitectului Şef: pro-client, pro-cetăţean, pro-investitor. Vom colabora cu primăriile pentru eliberarea certificatelor de urbanism, pentru că înainte de a le elibera avem nevoie de un aviz de la primăria respectivă. Vom pune reflectorul pe acea primărie care nu ne dă avizul cu celeritate. Noi ne angajăm că în trei zile vom elibera certificatul, dar am lăsat două zile şi primăriei să ne dea un simplu aviz’, a declarat preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan. Direcţia Arhitectului Şef asigură emiterea documentelor de urbanism pentru cetăţenii din 40 de unităţi administrativ-teritoriale ale judeţului Bihor. Locuitorii din celelalte 61 de UAT-uri obţin aceste documente prin intermediul serviciilor oferite de administraţiile locale sau prin ‘Asociaţia Comunelor’. Potrivit legii, în cazul certificatului de urbanism este nevoie şi de avizul primarului fiecărei unităţi administrativ-teritoriale de unde este cetăţeanul care a depus documentaţia. De cele mai multe ori, întârzierea în a transmite avizul primarului face în prezent ca timpul de rezolvare a cererilor să fie de peste o lună. În luna februarie, Direcţia Arhitect Şef va contacta toate cele 40 de UAT-uri pentru a stabili o procedură simplificată de lucru, astfel încât avizul primarului să fie dat şi documentul să fie transmis înapoi către Direcţie în 48 de ore. Un prim pas a fost făcut deja la începutul acestui an. De la 1 ianuarie 2021, Direcţia Arhitect Şef transmite online către primării avizul necesar obţinerii certificatului de urbanism şi îl primeşte înapoi folosind aceeaşi procedură. Totodată, cetăţenii pot opta să primească acest document online. În cazul autorizaţiei de construire, eliberarea acesteia se poate face doar în format fizic, potrivit legii, nefiind nevoie de avizul primarului. Tot de la 1 martie 2021, pe lângă eliberarea mai rapidă a documentelor de urbanism, Direcţia Arhitect Şef îşi va muta sediul pe strada Armatei Române, nr. 1, în clădirea Muzeului Ţării Crişurilor, pentru a reduce cheltuielile cu plata chiriei. Solicitanţii documentelor vor putea plăti taxele tot la noul sediu, numerar sau cu cardul bancar, spre deosebire de situaţia din prezent, când plata se face doar la sediul CJ Bihor.