Reprezentanţi ai Primăriei Oradea şi societăţii de transport local OTL S.A. au testat, vineri, un prim încărcător rapid pentru vehicule grele, amplasat în Parcul Industrial I, printr-o iniţiativă privată.
Acţiunea desfăşurată vineri a avut loc în contextul în care ,municipalitatea are în plan să achiziţioneze, în viitorul apropiat, 50 de autobuze noi, nepoluante, dintre care 30 să fie electrice şi altele 20 pe hidrogen.
În perspectiva schimbării treptate a parcului auto, în următorii cinci ani, administraţia publică locală a testat mai multe tipuri de autobuze electrice şi testează în continuare astfel de mijloace de transport în comun, dar şi modalităţile de asigurare a energiei necesare.
‘Scopul nostru este să înţelegem foarte clar care sunt nevoile unui transport verde sau transport sustenabil, să-i înţelegem toate componentele, ca în momentul în care vor exista oportunităţi de finanţare să le putem fructifica foarte eficient sau maxim’, a declarat city managerul Mihai Jurcă.
Prezentarea staţiei de încărcare a fost făcută vineri în cadrul unei conferinţe de presă, la care au participat şi city-managerul Primăriei Oradea – Mihai Jurcă, directorul general OTL – Viorel Pop.
În cadrul demonstraţiei practice, un autobuz 100% electric, aflat acum în probe la Oradea, a fost încărcat la această staţie, putându-se observa cum de la un nivel de încărcare de 43% înainte de cuplarea la staţie, acesta ajunge la 79% în doar 38 de minute. Un încărcător de acest tip poate încărca până la 400 KW/oră. Fiind inteligent, acesta se adaptează tipului de autovehicul şi puterii pe care acesta o poate absorbi. Alimentarea lui nu necesită decât un racord normal de electricitate.
‘Prin urmare, dacă ne vom gândi să facem o reţea de încărcătoare în oraş, ele nu vor mai presupune şi investiţii în cabluri, în posturi de transformare, iar asta reduce foarte mult costurile de investiţie. Acest lucru va fi posibil prin parteneriatul dintre Primăria Oradea cu firma Nidec Oradea din Parcul Industrial I, care va asigura infrastructura pentru un transport în comun electric în perioada următoare în oraşul nostru’, a precizat city-managerul Mihai Jurcă.
Directorul OTL, Viorel Pop a precizat, pentru AGERPRES, că parcul auto OTL cuprinde acum 107 autobuze, cele mai multe şi mai vechi fiind produse în 2004 cu motoare Euro 3, Euro 4, Euro 5 şi Euro 6, precum şi 24 de autobuze hibrid.
‘Pe toate vrem să le înlocuim treptat, prin programe cu fonduri europene sau prin investiţii de la Primăria Oradea, cu ajutorul unor credite bancare. Într-o primă etapă 50, apoi 24. Dar nu putem renunţa de tot la autobuze pe combustibil lichid pentru că cele electrice au o autonomie mai mică, iar noi avem trasee mai lungi de 150 de kilometri pe zi. Dar vrem să cumpărăm altele noi, moderne’, a mai declarat directorul Viorel Pop. AGERPRES / (A – autor: Eugenia Paşca, editor: Marius Frăţilă)