Consiliul Judeţean (CJ) Bihor a emis ordinul de începere a lucrărilor la cele patru platforme de colectare a deşeurilor ce vor fi construite, în perioada următoare, în municipiile Salonta, Marghita, Beiuş şi oraşul Aleşd, având ca termen maxim de execuţie 120 de zile calendaristice.
Potrivit unui comunicat al CJ Bihor transmis luni, data la care va începe construirea punctelor de colectare este 2 februarie. Într-o primă etapă se va face organizarea de şantier, iar apoi lucrările propriu-zise.
Pe aceste platforme, dotate cu containere separate, bihorenii vor putea preda gratuit deşeuri din mai multe categorii, inclusiv voluminoase, altele decât cele preluate de operatorii de salubritate.
Lucrările vor fi făcute de câştigătoarea licitaţiei din 30 decembrie 2021, anume asocierea firmelor Da Vinci Construct & Proiect SRL şi Antrepriză Construcţii Edilitare SRL, pentru 4,6 milioane lei, fără TVA. Investiţia este suportată de CJ Bihor.
Platformele vor fi predate, în luna mai, primăriilor pe terenul cărora au fost realizate investiţiile. Primăriile din cele patru oraşe vor asigura condiţiile necesare exploatării acestor centre de colectare separată a deşeurilor şi vor crea regulamentul prin care acestea vor putea deservi şi alte unităţi administrativ-teritoriale.
Preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan a declarat că asemenea platforme ar putea fi construite şi în alte zone din Bihor.
‘Urmează să dezvoltăm şi alte puncte de colectare, în primăvara anului 2023, în alte comunităţi mari din judeţ: Valea lui Mihai, Săcueni, Tinca, Ştei, Tileagd şi Vadu Crişului. Vom contacta primăriile să ne pună la dispoziţie terenul pe care să realizăm punctele de colectare. În felul acesta, în doi-trei ani, amenajându-se şi alte puncte, bihorenii vor putea să-şi depoziteze la distanţe rezonabile deşeurile mari. Depozitarea ilegală se va reduce şi judeţul Bihor va fi mai curat’, a afirmat Ilie Bolojan, citat în comunicatul menţionat. AGERPRES / (AS – autor: Eugenia Paşca, editor: Marius Frăţilă)