Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, a anunţat joi, într-o conferinţă de presă, a doua etapă de reorganizare, respectiv în şapte instituţii ‘satelit’ – societăţi comerciale, ADI-uri, fundaţii, asociaţii – al căror personal, per total, a fost redus de la 80 la 25 de salariaţi. Situaţia detaliată a fost prezentată de vicepreşedintele Călin Gal, responsabil cu Direcţia Economică, din analiza efectuată reieşind faptul că ‘cheltuielile sunt mai mai mari decât veniturile’ şi că ‘bugetul creat în 2020 nu a fost orientat spre cetăţeanul bihorean, ci spre angajaţii Consiliului Judeţean, al aparatului propriu şi al instituţiilor subordonate’. Gal a declarat că, în cele trei săptămâni de la preluarea funcţiei, a lucrat la rectificarea bugetului CJ existent, constatând că ‘anumite sume au fost alocate spre anumite instituţii subordonate într-o valoare mult mai mare decât necesarul pentru a-şi desfăşura activitatea’, precum şi faptul că ‘s-au alocat bani pentru activităţi care practic nu au fost susţinute şi nu au obiectul de activitate pentru banii acordaţi’. Astfel a fost deblocată o sumă de circa 4 milioane de lei, readusă în bugetul CJ. Vicepreşedintele Gal a arătat că, după aparatul propriu, în a doua etapă de reorganizare a CJ au fost vizate acele structuri ‘satelit’ – societăţi comerciale, pe acţiuni, fundaţii, asociaţii, ADI-uri, care au în spate ‘organizări stufoase’. Astfel, au fost vizate cele două Asociaţii de Dezvoltare Intercomunitară, anume Ecoland şi Ecolect, Agenţia de Dezvoltare Durabilă şi Agenţia de Management a Destinaţiei, dar şi societatea de Parcuri Industriale S.A. a judeţului, după ce deja alte două structuri au fost desfiinţate în prima etapă, şi anume Direcţia Social-Comunitară (DSC), care nu avea obiectul de activitate pentru care a fost înfiinţată, şi Fundaţia Euroregiunea Bihor – Hajdu Bihar. Per total, personalul acestor entităţi ale CJ a fost redus de la 80 la 25 salariaţi. Posturile de conducere, 14, au fost reduse cu 65%, rămase 5, iar cele de execuţie, din 66 au rămas 20, o reducere de 70%. Prin restructurarea celor şapte instituţii se va face o economie totală de 5,875 milioane lei, bani care vor fi direcţionaţi spre investiţii. Gal a mai precizat că se va face economie importantă şi prin readucerea acestor instituţii în sediul CJ şi mutarea lor din sedii închiriate, plătite lunar cu 240.000 de euro, plus cele de întreţinere şi chiar pază.