AcasăStiri generaleBihor: Premieră estivală a Trupei Arcadia - spectacol în aer liber pentru...

Bihor: Premieră estivală a Trupei Arcadia – spectacol în aer liber pentru copii, cu păpuşi mecanice

Trupa Arcadia a Teatrului Regina Maria din Oradea va prezenta vineri şi sâmbătă, în 8 şi 9 iulie, în Orăşelul Copiilor, premiera estivală, în aer liber, a spectacolului ‘Băieţelul care se putea muşca de nas’, un spectacol regizat de Selma Dragoş şi în coregrafia Smarandei Găbudeanu.

Autorul piesei este Alex Moldovan, aceasta reprezentând chiar debutul său în dramaturgie.

‘Alex Moldovan este traducător şi autor de cărţi pentru copii. Succesul de care se bucură ca scriitor este dovedit şi de faptul că unele texte ale sale se studiază deja în gimnaziu. ‘Băieţelul care se putea muşca de nas’ este a doua carte pe care o semnează, fiind totodată şi primul său album ilustrat. Ca dramaturg debutează cu proiectul Trupei Arcadia ‘Băieţelul care se putea muşca de nas’, care porneşte de la ideea cărţii cu acelaşi nume. Textul a fost dramatizat special pentru acest proiect, fiind o premieră mondială şi exclusivă’, se arată în comunicatul Teatrului Regina Maria.

‘Băieţelul care se putea muşca de nas’, pe lângă premiera exclusivă şi ineditul pe care îl aduc păpuşile mecanice, este, de altfel, şi primul spectacol creat special pentru a se juca în aer liber la Trupa Arcadia.

Spectacolul propune o perspectivă ‘răsturnată’ faţă de celelalte producţii pentru copii, deoarece părinţii sunt cei care de data aceasta trebuie să tragă la final învăţăturile.

Potrivit sursei, povestea explorează contrastul dintre două lumi diferite: cea a părinţilor, care în ciuda faptului că sunt mereu bine intenţionaţi, devin mult prea preocupaţi de propriile lor concepţii despre cum ar trebui să fie copilul şi neglijează involuntar dorinţele acestuia.

‘Acest aspect se aplică, prin extrapolare, tuturor adulţilor, care în text sunt ilustraţi şi de doctor, jurnalistă, influencer, câţiva vecini băgăcioşi, pe lângâ cei doi părinţi. Lumea celor mari este superficială şi destul de rigidă, iar de acolo, de sus, de la înălţimea lor, nu mai reuşesc să observe detalii, emoţii şi întreg universul fascinant şi ludic al copilului’, afirmă, în comunicat, secretarul literar al Teatrului, Florina Dometi.

Distanţa care apare între adulţi şi copii este surprinsă perfect de păpuşile mecanice uriaşe, create de către Răzvan Chendrean în atelierele teatrului. Acestea au circa 2,5 metri înălţime şi propun o tehnică inedită de creaţie, care în România a fost foarte puţin explorată. Păpuşile uriaşe au doar câteva gesturi definitorii, în rest fiind rigide, ceea ce ilustrează tocmai ideea de inflexibilitate psihologică a adulţilor, care duce la neglijarea emoţională a copilului.

Paralel, pe scenă se naşte o altă lume, cea a copilului, care este plină de fantezie. Păpuşile cu care el se joacă au proporţii normale şi, chiar dacă sunt construite într-o tehnică naivă, sunt extraordinar de simpatice. Păpuşile mici, dar şi decorul şi costumele sunt creaţia scenografei Oana Cernea.

Muzica originală este semnată de Văzduh (Adi Cimpoeşu), care a mai colaborat cu Trupa Arcadia şi la spectacolul ‘Mult aer pentru nimic’.

Din distribuţie fac parte actorii: Florian Silaghi (Copilul – Vlad), Zentania Lupşe (mama), Alexandru Pop (tatăl), Andrei Fazecaş (doctorul şi primarul), Armanca Serac (jurnalista) şi Igor Lungu (Influencerul).

Următoarea reprezentaţie a spectacolului este programată, cu respectarea condiţiilor restrictive, marţi, 13 iulie, de la ora 19,00, tot în Orăşelul Copiilor. AGERPRES / (AS – autor: Eugenia Paşca, editor: Marius Frăţilă)

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks