Primăria Oradea a amenajat primul incubator de afaceri realizat cu fonduri europene, denumit ‘Cresc Oradea Mare’, care va găzdui 15 firme din domeniul creativ, precum dezvoltare de software pentru design, creaţie, animaţie, dar şi alte domenii creative, a informat marţi, într-un comunicat, Primăria Oradea.
‘Municipalitatea orădeană îşi doreşte astfel să sprijine firmele nou înfiinţate şi pe cele cu un istoric scurt de funcţionare – maxim 2 ani, prin servicii suport în afaceri. În acest mod, antreprenorii care au intrat recent pe piaţă vor fi ajutaţi să facă faţă mediului concurenţial şi să supravieţuiască pe termen lung, ajungând la un nivel de stabilitate şi autonomie care să le permită funcţionarea pe cont propriu’, se afirmă în comunicatul menţionat.
Incubatorul de afaceri va funcţiona în clădirea fostului spital de neurologie din str Louis Pasteur, imobil care a fost reabilitat şi pus în valoare, având o suprafaţă de 2.200 metri pătraţi, aflat fiind în proprietatea municipiului Oradea. Lucrările de reabilitare şi de amenajare interioară au o valoare de 11.974.433,27 lei (fără TVA), fiind executate de către SC Conpila SRL (lider de asociere) şi Inselma SRL (asociat).
În interior a fost amenajat spaţiul de desfăşurare a activităţii de incubare cuprinzând în total 15 birouri pentru start-up-uri, 30 spaţii de lucru în open space, 6 ateliere – spaţii suport pentru firmele incubate, săli de evenimente şi training. În plus, au fost prevăzute dotări necesare pentru buna desfăşurare a activităţilor, clădirea urmând să fie dotată cu mobilier, echipamente IT, infrastructură pentru monitorizarea clădirii, acces pe bază de cartele şi echipamente specifice activităţilor din domeniul creativ.
Contractul de achiziţie a dotărilor necesare este în derulare şi are o valoare de 4.274.424,07, TVA inclus.
Participanţii selectaţi în urma celor trei sesiuni vor fi găzduiţi în Incubatorul de Afaceri pe o perioadă determinată de timp (ciclul de incubare), interval în care beneficiază de suport, servicii de consultanţă şi spaţii pentru birouri.
‘Alături de sprijinul logistic necesar demarării activităţii, Incubatorul va oferi un mediu prielnic dezvoltării afacerilor, prin facilitarea activităţilor de networking, a transferului de know-how şi prin acordarea de sprijin în dezvoltarea de parteneriate. Specificăm că rezidenţii selectaţi vor avea ocazia să participle la training-uri, seminarii şi conferinţe, să primească asistenţă în realizarea strategiilor de afaceri, în scrierea de proiecte necesare atragerii de finanţare sau în alte domenii relevante”, a declarat primarul Florin Birta, citat în comunicat.
Firmele incubate au obligaţia de a înfiinţa cel puţin un loc de muncă pe care să-l menţină pe întreaga perioadă de incubare. De asemenea, acestea trebuie să ia măsurile necesare menite să sporească performanţele economice, materializate prin creşterea cifrei de afaceri pe fiecare an fiscal. Toate obligaţiile fiscale le revin rezidenţilor care vor trebuie să încheie, inclusiv, contracte comerciale cu parteneri economici şi din afara ariei geografice de amplasare a Incubatorului de Afaceri.
Finanţarea investiţiei a fost asigurată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 2 Îmbunătăţirea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii, Prioritatea de investiţii 2.1B Incubatoare de afaceri. AGERPRES / (AS – autor: Eugenia Paşca, editor: Marius Frăţilă)