Societatea de transport local din Oradea are, de joi, în parc şase noi autobuze Mercedes Citaro Hybrid, precum şi un nou tramvai Imperio, al 11-lea, livrat de Astra Vagoane, a informat, într-un comunicat, directorul Oradea Transport Local (OTL), Mircea Pop.
Potrivit acestuia, cel de al 12-lea tramvai Imperio urmează să ajungă în Oradea vineri, 26 martie, în cursul acestui an urmând să fie livrate un total de zece tramvaie Imperio, pe lângă cele zece achiziţionate anul trecut. Atât autobuzele cât şi tramvaiele sunt cumpărate prin fonduri europene, de către Primăria Oradea.
‘Ideea este că aceste şase autobuze hibrid – pe diesel şi electric – fac parte din lotul celor 15 autobuze care sunt, într-adevăr, primele autobuze hibrid în Oradea. Noi mai avem unul, achiziţionat prin proiect Ro-Hu, cu o lungime de zece metri, dar aceste cinci autobuze sunt primul pas în înnoirea flotei şi transformarea ei în flotă verde. Hibrid înseamnă diesel şi electric. Beneficiul este că se reduce consumul de carburant al autovehiculului şi sunt sunt momente în care se recuperează energia electrică, la frânare sau când coboară o pantă, îmbunătăţind calitatea exploatării autobuzului’, a declarat joi, pentru AGERPRES, directorul tehnic al OTL, Adrian Revnic.
Autobuzele Mercedes Citaro Hybrid au o capacitate de până la 107 pasageri, din care 27 locuri pe scaune. Noile autobuze, echipate cu sistem de propulsie hybrid, având clasa de poluare Euro VI, sunt dotate cu sisteme de informare, camere de supraveghere pentru siguranţa călătorilor, sistem de monitorizare a numărului de pasageri, climatizare automată şi funcţii speciale pentru persoanele cu dizabilităţi.
Tramvaiul Imperio are 210 locuri, din care 45 de locuri sunt pe scaune. Este dotat cu terminale pentru validarea titlurilor de călătorie, compatibile cu sistemul de e-ticketing, instalaţie de aer condiţionat, instalaţie de încălzire şi ventilaţie/climatizare, rampă şi spaţiu destinat, exclusiv, persoanelor cu dizabilităţi. Tramvaiul Imperio este eficient din punct de vedere energetic, datorită sistemului de frânare cu recuperare de energie.