Primarul municipiului Oradea, Florin Birta, a prezentat, joi, proiectul referitor la coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, un tronson de bulevard central cu o lungime de un kilometru, ce urmează a fi reabilitat integral cu fonduri europene, de 16 milioane de euro.
‘Este un proiect de infrastructură foarte important ce va continua coridorul central de mobilitate din municipiu, care a început şi s-a finalizat pe secţiunea Nufărul – Cantemir, o altă zonă fiind în execuţie în centrul civic până la pasajul subteran Magheru, care este realizat’, a declarat primarul Birta, într-o conferinţă de presă susţinută înaintea şedinţei de Consiliu Local.
Consilierii municipali au aprobat studiul de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici privind coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa I, o investiţie de 81,2 milioane de lei (circa 16 milioane de euro).
Este prevăzută şi o etapă a II-a a proiectului, respectiv segmentul Republicii – Gara Oradea, după ce în şedinţa de CL din iulie se vor aproba SF-ul şi indicatorii tehnico-economici ai lucrării..
Serviciile de proiectare ale celor două contracte au fost finanţate tot din fonduri europene, prin Programul Operaţional Asistenţă Tehnică, şi realizate de către SC Someş – Top – Grup SRL şi SC Costin şi Vlad Birou de proiectare SRL.
Primarul Florin Birta a menţionat că, după finalizarea proiectării, în luna septembrie, se va da drumul procedurii de licitaţie pentru executarea lucrărilor.
Lucrările vor fi finanţate prin Programul Operaţional Regional Nord-Vest 2021-2022, care se va deschide, estimativ, în luna iulie.
‘Oricum, cu siguranţă până când vom finaliza procedura de licitaţie şi până la începerea lucrărilor care probabil se va întâmpla în a doua parte a anului viitor, vom avea contractul de finanţare’, a precizat Birta.
Proiectul este implementat de către Direcţia Management Proiecte cu Finanţare Internaţională din cadrul Primăriei Oradea.
În prima etapă a proiectului se va crea o bandă dedicată pentru mijloacele de transport în comun, undă verde pentru tramvai, se va realiza un pasaj subteran în intersecţia dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Braşovului şi str. Louis Pasteur (în zona Magazinului Crişul). În această zonă, traficul rutier şi tramvaiele vor intra în subteran.
Pietonii nu vor mai traversa intersecţia prin subteran, având două treceri pietonale la suprafaţă.
Vor fi reabilitate toată suprafaţa rutieră şi trotuarele aferente Bulevardului General Magheru, de la Magazinul Crişul până aproape de Podul Dacia, la fel cum a fost reabilitat şi culoarul Nufărul-Cantemir.
Tot în cadrul acestui proiect se preconizează reabilitarea piaţetei pietonale a bulevardului Magheru, crearea/modernizare de staţii de tramvai şi autobuz, modernizarea reţelei de utilităţi, plantarea unor aliniamente de arbori specifici bulevardelor, amplasarea de mobilier urban, coşuri de gunoi, rastele pentru biciclete etc. De asemenea, se vor înlocui stâlpii de susţinere a firului de contact al tramvaielor şi stâlpii de iluminat, pe acelaşi model de stâlpi ca în Nufărul. AGERPRES / (A – autor: Eugenia Paşca, editor: Marius Frăţilă)