Traseul final al Drumului Expres Arad – Oradea, ce va avea o lungime de 120 de kilometri, a fost votat în unanimitate de consilierii judeţeni, a informat miercuri Biroul de presă al Consiliului Judeţean (CJ) Bihor.
Modificările cuprinse în traseul final vor fi trimise spre avizare comisiilor de specialitate din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Ministerului Transporturilor, urmând ca studiul de fezabilitate să fie finalizat în luna decembrie.
‘Traseul final a fost stabilit în urma unei analize multicriteriale care a evaluat patru variante. Conform documentaţiei, cel mai mare punctaj a fost obţinut de varianta de traseu ‘Alternativa 4′ (marcată pe hartă cu albastru), după o comparaţie a scenariilor propuse din punct de vedere tehnic, economic, financiar al sustenabilităţii şi riscurilor’, se arată în comunicatul CJ Bihor.
Conform studiului de fezabilitate, traseul final are o lungime de 120,1 kilometri, pe cea mai mare parte cu profil de autostradă, fiind proiectată pentru o viteză de rulare de 140 kilometri/oră.
În Bihor, drumul Expres Arad – Oradea începe din sud-estul localităţii Oradea, din drumul de legătură Centura Oradea – A3, aflat în faza de execuţie, şi se desfăşoară spre sud, ocolind localitatea Livada de Bihor pe partea de est.
‘Pe parcursul derulării studiului de fezabilitate, am optimizat acest proiect. S-au schimbat uşor traseele în zona Municipiului Arad pentru că urmează să se facă o joncţiune cu Centura Arad în zona de nord. De asemenea, a fost o modificare la Salonta, prin apariţia legăturii dintre Salonta şi Bekescsaba pe profil de drum expres. Prin urmare, a apărut o porţiune nouă de 7 kilometri. Toate aceste modificări de trasee au acordul autorităţilor locale şi al partenerilor noştri’, a precizat preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.
Alte modificări de pe teritoriul judeţului Bihor sunt la Salonta, unde se va realiza un acces rutier sub forma unei centuri ocolitoare a municipiului, şi cea de pe teritoriul Municipiului Oradea, unde va fi construit cel mai important nod rutier al reşedinţei de judeţ.
Referitor la conexiunea cu căile rutiere existente, au fost considerate un număr de 12 noduri rutiere dispuse în judeţele Arad şi Bihor. Traseul prevede, de asemenea, construirea a 75 de poduri şi pasaje.
Pentru realizarea acestui drum expres, patru administraţii locale s-au asociat în noiembrie 2020 – consiliile judeţene Bihor şi Arad, respectiv primăriile municipiilor Oradea şi Arad, la iniţiativa lui Ilie Bolojan.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care este partener al proiectului, alături de cele patru autorităţi, a anunţat la începutul lunii că a depus aplicaţia de finanţare pe fonduri europene pentru proiectarea tehnică a viitorului drum, care va avea regim de autostradă, în valoare de 53 de milioane de lei, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare. AGERPRES / (AS – autor: Eugenia Paşca, editor: Marius Frăţilă)