AcasăStiri generaleBistriţa-Năsăud: Aproximativ 10% din elevii de gimnaziu şi liceu au rămas corigenţi...

Bistriţa-Năsăud: Aproximativ 10% din elevii de gimnaziu şi liceu au rămas corigenţi în semestrul I, potrivit ISJ

Aproximativ 10% din elevii de gimnaziu şi de liceu din judeţul Bistriţa-Năsăud au rămas corigenţi la finalul semestrului I, unii chiar la discipline precum educaţia fizică sau religia, a declarat, joi, şefa Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ), Aurelia Dan, în cadrul şedinţei cu directorii unităţilor de învăţământ.

‘În ceea ce priveşte situaţia şcolară la sfârşitul semestrului I, din datele cantitative pe care le-am centralizat pot să afirm faptul că un procent de aproximativ 10% dintre elevii de gimnaziu şi liceu, plus clasa a patra au rămas corigenţi. Au rămas corigenţi la toate disciplinele, vreau să vă spun că avem corigenţi inclusiv la educaţie fizică şi religie, inclusiv la educaţie socială, inclusiv la domeniile din sfera aceasta, umanistă la care cu greu ne putem imagina ce s-a întâmplat cu aceşti copii, de ce au rămas corigenţi’, a spus inspectorul şcolar general.

Potrivit Aureliei Dan, cei care au rămas corigenţi provin în marea majoritate din grupurile vulnerabile şi le-a cerut directorilor de şcoli să identifice cauzele.

Şefa ISJ Bistriţa-Năsăud consideră că unul dintre motivele pentru care rezultatele la învăţătură nu sunt cele aşteptate este şcoala online, care a dus la reducerea capacităţii de comunicare.

‘Elevii nu mai au capacitatea de comunicare dezvoltată. La discipline precum istoria, limba română sau alte materii din sfera umanistă, trebuie să prezinţi, trebuie să descrii, trebuie să ai un vocabular care să te ajute să faci acest lucru. După doi de online, când dependenţa de telefon şi tabletă s-a accentuat, copiii nu mai ştiu să vorbească. Urmăriţi-i în discuţiile curente dintre ei, cea mai lungă propoziţie nu ştiu dacă are patru cuvinte’, a spus Aurelia Dan.

Şefa Inspectoratului Şcolar le-a lansat cadrelor didactice din judeţ, inclusiv celor pensionate, provocarea de a se alătura unui proiect de tip remedial, prin care să susţină meditaţii cu elevii care au probleme la învăţătură, invocând ca modele un proiect demarat anul trecut la nivelul oraşului Năsăud şi cursurile care se desfăşoară constant la Centrul comunitar pentru tineret din municipiul Bistriţa.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks